شرط و شروط ادامه دار اصلاح طلبان برای روحانی/ رابطه کاسبکارانه دوم خردادی ها با دولت

گروه سیاسی- از سوی دیگر هادی خانیکی که به عنوان یک جامعه شناس و سیاستمدار در جریان دوم خرداد محسوب می شود نیز بیان داشته" روحانی اگر می خواهد به برنامه ها و شعارهایش جامه عمل بپوشاند، نمی تواند نسبت به جامعه مدنی بی توجه باشد و باید از آن کمک بگیرد"

 

به گزارش افکارنیوز، این اظهارات نشان می دهد اصلاح طلبان برای روحانی و جریان اعتدال  مانند دوره اول ریاست جمهوری وی شرط و شروط گذاشته اند و سخنان آنها نشان می دهد به دنبال سهم خواهی بیشتر از کابینه دولت دوازدهم هستند.

 

هر چند که محمد عطریانفر عضو شاخص جریان کارگزاران آب پاکی را روی دست اصلاح طلبان ریخته بود و در سال 94 و در گفت و گویی اعلام کرده بود که روحانی شرط پذیر نیست اما سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان با روحانی همچون قبل ادامه خواهد داشت.

اصلاح طلبان از سویی اینگونه القا می کنند که اگر روحانی از افرادی که در این جریان هستند برای اداره کشور و در کابینه استفاده نکند نمی تواند دولت موفقی داشته باشد و این موضوع نشان می دهد هر روز این جریان سهم خواهی بیشتری خواهد کرد اما از سوی دیگر همین سخنان روی دیگری نیز دارد.

دولت روحانی اگر در آینده بازهم موفق نشود اصلاح طلبان ادعا می کنند ما در دولت نبودیم و دولت اصلا اصلاح طلب نبود!

به همین دلیل است که برخی چهره های شاخص این جریان می گویند اگر اصلاح طلبان بودند روحانی رای نمی آ.رد و از سوی دیگر می گویند دولت اعتدالی دولتی اصلاح طلب نیست.

رفتار جریان لیبرال اصلاح طلب نشان می دهد رفتار کاسبکارانه اصلاح طلبان با دولت ادامه دارد تا بتوانند پست های بیشتری را در دولت به دست آورده اما مسئولیت سیاست های دولت اعتدالی را بعدا نیز بر عهده نگیرند.