روند افزایشی تلفات ناتو در افغانستان همچنان ادامه دارد

افكار نيوز: به گزارش خبرگزاري فرانسه از کابل، در حالي که تلفات نيروهاي خارجي مستقر در افغانستان در روزهاي اخير به شدت افزايش يافته است، پنج نظامي ديگر ناتو در درگيري هاي جنوب افغانستان جان خود را از دست دادند.
نیروی کمک کننده به امنیت افغانستان(ایساف) با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: چهار نفر از این نظامیان بر اثر انفجار بمب دست ساز در یکی از مناطق جنوبی افغانستان و یک نظامی دیگر در درگیری مسلحانه با شورشیان طالبان کشته شدند.
ایساف که از ۴۷ کشور مختلف تشکیل شده است به ملیت نظامیان کشته شدن هیچگونه اشاره ای نکرد.
بسیاری از نیروهای ایساف که در جنوب افغانستان مستقر شده اند را نظامیان کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و هلند تشکیل می دهند.
با کشته شدن این پنج نظامی ناتو، شمار تلفات نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در سال جاری میلادی به ۳۶۵ نفر رسید که حاکی از افزایش تلفات این نیروها در افغانستان نسبت به سال گذشته است.
سال گذشته میلادی ۵۲۰ نظامی ناتو در افغانستان جان خود را از دست دادند که بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی آن سال را خونین ترین سال برای نظامیان خارجی مستقر در افغانستان توصیف کردند.
در حال حاضر حدود ۱۴۳ هزار نظامی خارجی در شهرهای مختلف افغانستان مستقر شده اند که بیش از ۱۰۰ هزار از آنها را نیروهای های آمریکایی تشکیل می دهند.
گفتنی است ناکامی های نیروهای ناتو در افغانستان در حالیست که ۹ سال از اشغال این کشور به دست آمریکا و همپیمانانش به بهانه نبرد با شورشیان طالبان می گذرد.