خوش‌بینی دولت یازدهم به آمریکا کشور را با خسارات زیادی روبرو کرد

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: آمریکا نه تنها تحریم‌ها را بر اساس توافقنامه برجام لغو نکرده بلکه تاکنون به آن افزوده است. ما معتقدیم که باید تحولی همه جانبه در سیاست‌های دولت در برابر آمریکا پدید آید تا گستاخی‌های آمریکا مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله‌جویانه و مغایر با حقوق بین‌المللی سخن از تغییر نظام و حمایت از مخالفین و ضد انقلاب می‌کند؛ آیا همین موضوع کافی نیست که سیاست خارجی دولت ما نسبت به آمریکا در مقابله با این گستاخی‌ها و حفظ عزت ملت ما تغییر یابد؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، تصریح کرد: اعتماد و خوشبینی به آمریکا در برخی از دولتمردان دولت یازدهم خسارت‌های زیادی به نظام هم به لحاظ حقیقی و هم به لحاظ مادی وارد کرده است. رئیس‌دولت خود می‌داند که آمریکا دشمن ملت و دشمن نظام جمهوری اسلامی است و هرگز دست از خصومت برنمی‌دارد.

حبیبی با اشاره به انتشار اسناد محرمانه دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد توسط وزارت خارجه آمریکا یادآور شد: آمریکایی‌ها نه تنها با استقرار یک نظام اسلامی در ایران مخالفند بلکه 64 سال پیش نشان دادند حتی یک دولت ملی را هم تحمل نمی‌کنند، پس چطور می‌توان به آنها اعتماد کرد و همچنان خوشبین بود.

وی به ویژگی‌های تحریم جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در توافق برجام قول داده بودند تحریم‌های جدید وضع نکنند و تحریم‌های قدیم را هم تعلیق کنند. اما اکنون نه کار اول را انجام می‌دهند و نه کار دوم را و با جسارت هر چه تمامتر هم به بهانه حقوق بشر و حمایت ایران از مقاومت باب جدیدی از تحریم‌ها را گشوده‌اند که هیچ شخص حقیقی و حقوقی نتواند با ایران معامله کند و اگر معامله کرد بی‌رحمانه آن را مجازات کنند.

حبیبی خطاب به هیئت نظارت بر برجام گفت: وقت آن رسیده است شجاعانه آنچه نقض جسم و روح برجام است و توسط آمریکا انجام گرفته، ‌اعلام گردد تا ملت تصمیم تاریخی خود را برای مقابله به مثل صریحا اعلام نماید.