به گزارش فارس، حدود ۲۵ سال قبل، نشریه ساندی تایمز، پرونده مشکوکی را در مورد یکی از نیروگاههای اتمی رژیم صهیونیستی گشود که هنوز هم به بسیاری از سوالات آن پاسخ گفته نشده است.

*نیروگاه هسته‌ای پرابهامی به نام " دیمونا "
در واقع حتی نهادهای مسئولی مثل شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی(IAEA) نیز در تمام طول ۲۵ سال گذشته و پس از افشاگری‌های " مردخای وانونو " تکنسین هسته‌ای فراری از سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۸۶؛ همچنان خود را به خواب زده‌اند.

وانونو در آن سال در گفت‌وگو با نشریه ساندی تایمز، اطلاعات و تصاویر مختلفی را از نیروگاه اتمی دیمونا در اختیار افکار عمومی قرار داد. اطلاعات و تصاویری که در ظاهر، تماماً در طبقه‌بندی‌های محرمانه رژیم صهیونیستی قرار داشتند و گویای این مطلب بودند که رژیم صهیونیستی " نیروگاه دیمونا " را تبدیل به پایگاهی برای فعالیت‌های ضد بشری کرده است.

*ساختمان‌های نمایشی فقط برای ناظران!
اطلاعات و تصاویری که کارشناس هسته‌ای فراری آنها را منتشر کرده بود شامل تصاویری از ساختمان‌های محرمانه و دارای چندین طبقه در زیر زمین، سالن‌های غذاخوری که در زیر آنها اتاق‌های کنترل و آزمایشگاه‌های مختلفی در طبقات مختلف قرار گرفته بودند و سالن‌های آزمایشگاه نمایشی برای نشان داده شدن به کارشناسان سازمان‌های نظارتی جهان بودند.

از نیروگاه اتمی دیمونا اطلاعات دقیقی وجود ندارد. در واقع این نیروگاه را بیشتر با اسم " مرکز تحقیقات اتمی نگب " که در سیزده کیلومتری شهر اشغالی دیمونا قرار دارد معرفی کرده‌اند.

دیمونا نیز از شهرهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی است که در سال ۲۰۰۴ توسط نیروهای عزالدین قسام در آن عملیات استشهادی بزرگی صورت گرفت.

*سیاست " ابهام هسته‌ای " رژیم صهیونیستی
بر اساس اطلاعات موجود، ساختمان‌های نیروگاه دیمونا با همکاری فرانسوی‌ها برای رژیم صهیونیستی ساخته شده‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات ما، رژیم صهیونیستی به این دلیل از نیروگاه دیمونا اطلاعات دقیقی را در اختیار هیچ نهادی قرار نداده است تا با استفاده از تئوری جنگ روانی " ابهام " بتواند قدرت تهاجمی خود را در زمینه اتمی، بدون سقف نشان دهد.

رژیم صهیونیستی به دلایل گفته شده هیچگاه در مقابل اتهاماتی که به وی در زمینه فعالیت‌های اتمی برای ساخت بمب‌های هسته‌ای وارد شده، پاسخ‌های روشنی نداده است.
اما در مقابل، رسانه‌های صهیونیستی دائماً و به صورتی نرم از این گفته‌اند که رژیم صهیونیستی در دیمونا مشغول انجام تحقیقاتی برای ارتقا دادن سطح توانمندی موشک‌های ضد زره و … است.

در واقع آنها با پیروی از این مشی رسانه‌ای اینطور به مخاطبان خود القا می‌کنند که آنچه که در دیمونا در حال انجام است، حتی اگر در ابهام نیز قرار داشته باشد، مُشتی فعالیت‌ دفاعی و صلح‌آمیز است نه تلاش برای ساخت بمب‌های اتمی و یا فرااتمی!.

*برنده افشاگری‌های وانونو " رژیم صهیونیستی " بود
اما تمام انکار‌ها، صحنه‌سازی‌ها و ابهام‌انگیزی‌ها نیز نتوانسته است بخش‌هایی از حقایق نیروگاه دیمونا را پوشیده نگه دارد. تعمقی کوتاه در قبال ماجرای افشاگری‌های مردخای وانونو اینطور به ما می‌گوید که برنده این جنجال هسته‌ای، کسی نبود جز رژیم اشغالگر قدس و در حقیقت شاید تمام این ماجرا یک بازی کودکانه بیشتر نبوده باشد!، اما در خلال این بازی احتمالی، رگه‌هایی از واقعیت نیز وجود داشت که به دلیل تناقضات موجود در نحوه بازی شطرنج آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل پوشاندن نبود.

*آژانس، رژیم صهیونیستی و سؤالات بی‌پاسخ
نخست آنکه چرا باید در رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی اشغالگر که بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی ثبت شده نیز دارد، مکانی هسته‌ای وجود داشته باشد که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی و سایر نهادهای نظارتی نتوانند از تمام قسمت‌های آن بازدید کنند.

تصاویر احتمالاً کنترل شده‌ای! که وانونو منتشر کرد گویای آن بود که بخش‌ها و ساختمان‌هایی در نیروگاه دیمونا قرار دارد که تاکنون پای هیچ بازرسی و سازمان نظارتی بین‌المللی به آن باز نشده است.
در گام دوم نیز باید گفت یکی از وظایف اصلی آژانس بین‌المللی اتمی ابهام زدایی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورها و حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن آنهاست. این سازمان به چه دلیلی خود را در مقابل سیاست " ابهام هسته‌ای " اسرائیل به ویژه در مورد نیروگاه دیمونا به خواب زده است و به جای آن به موضوعات روشن و مشخصی مثل فعالیت‌های صلح‌آمیز اتمی ایران مشغول شده است.

*رژیم صهیونیستی و تلاش برای ساخت بمب‌های ضد بشری فرااتمی
سوال سوم نیز این است که بر اساس اطلاعاتی که به نقل از وانونو منتشر شد اسرائیل مشغول ساخت " بمب‌های فرااتمی " در نیروگاه دیمونا است. اگرچه به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی با درز دادن این اطلاعات قصد چنگ و دندان نشان دادن به حریفان خود را داشته است اما سوالی که در ادامه گریبان رژیم صهیونیستی، آمریکا و آژانس اتمی را می‌گیرد این است که چرا باید رژیمی اشغالگر در دنیا، احتمالاً مشغول ساخت بمب‌های فرااتمی باشد اما مهمترین نهاد رسیدگی کننده به مسائل هسته‌ای در جهان و حامیان او باید در قبال این مسئله سکوت کنند و به هیچکس نیز در دنیا پاسخگو نباشند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۸ نوامبر سال ۲۰۱۱ قطعنامه‌ای جدید و مجدداً دارای ابهام را برای فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.
قطعنامه‌ای که اگر کسی وقایع چند ماه اخیر از جمله صحنه‌سازی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی را می‌دانست، می‌توانست مفاد آن را قبل از صدور نیز به راحتی حدس بزند.
اما افکار عمومی دنیا از یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس اتمی انتظار داشتند و دارند به جای آنکه به موضوعات روشن و مشخصی مثل پرونده هسته‌ای ایران بپردازد به سؤالات بزرگتری که آژانس با آنها مواجه است، بپردازد.
سؤالات بزرگتری مثل ابهامات فراوانی که در مورد نیروگاه دیمونای رژیم صهیونیستی وجود دارد و یا آزمایش‌های انفجار هسته‌ای که هم‌اینک نیز توسط چند کشور خاورمیانه در حال انجام است و آژانس بین‌المللی اتمی در قبال آنها سکوت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بر طبق سیاستهای اصولی خود به همکاری با آژانس اتمی ادامه خواهد داد اما در عین حال از آژانس اتمی این مطالبه را دارد که در قبال ابهامات فراوانی که در مورد فعالیتهای اتمی برخی کشورهای دنیا از جمله ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیز اقدامات و تحقیقات لازم را انجام دهد.