بازی پلیس خوب و پلیس بد مرعشی و کرباسچی با کابینه

بخشی از دولت به جای حمایت از فراکسیون امید، جریان مقابل را تقویت کرد. این اظهارنظر رئیس کارگروه استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است. او که این انتقاد را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده با بیان این جمله که «این مسئولیت را متوجه آقای واعظی می‌دانم» پای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز به ماجرا باز کرده است.

پیش از اظهارنظر حسین مرعشی، اوایل خرداد امسال نیز دو تن از اعضای فراکسیون امید از دخالت دولتی‌ها در مجلس گفته و حواشی‌ای را ایجاد کرده بودند؛ عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید و محمود صادقی از اعضای این فراکسیون. این دو ادعا کردند محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بارها رفت و آمدهایی به مجلس داشته و جلسات و دیدارهای متعددی با برخی افراد این هیئت از جمله کاظم جلالی، بهروز نعمتی و رمضانعلی سبحانی‌فر داشته است. این حاشیه‌ها در حالی ایجاد شد که سال گذشته نیز در جریان انتخاب هیئت رئیسه مجلس محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، به این موضوع اشاره کرده و از دخالت برخی وزرای دولت در انتخابات هیئت رئیسه مجلس سخن گفته بود.

این حاشیه‌ها از سوی محمود واعظی، وزیر ارتباطات بی‌پاسخ نماند. او در پاسخ به مسائل عنوان شده در اینستاگرام خود نوشت: «متاسفانه اخبار نادرستی مبنی بر دخالت برخی اعضای دولت در انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شده که قویا تکذیب می‌شود.

حسین مرعشی، رئیس کارگروه استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در صفحه تلگرامی خود درباره عملکرد فراکسیون امید در انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که سبب از دست رفتن دو کرسی این فراکسیون شد، نوشت: فراکسیون امید، خیلی خوب و صحیح عمل کرد. اشکال در بخشی از دولت است. بخشی از دولت در سال قبل که مجلس شکل گرفت، به جای اینکه فراکسیون امید را تقویت کنند جریان مقابل را تقویت کردند. مشخصا من این مسئولیت را متوجه آقای واعظی می‌دانم. آقای واعظی علاقه‌مند است جریان سوم در مجلس راه بیندازد و این جریان سوم، عملا جریانی نمی‌شود جز اینکه در ائتلاف با اصولگرایان قرار می‌گیرد و امید را تضعیف می‌کند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» اظهارنظرهای سیاسیون در صفحه‌های شخصی یا گفت‌وگوهای رسانه‌ای را نظر شخصی افراد می‌داند.

یادآور می‌شود اصلاح‌طلبان با فشار بر روحانی درصدد گرفتن سهم بیشتر در دولت و کنار زدن برخی وزرا نظیر واعظی، رحمانی فضلی، پورمحمدی، چیت‌چیان و... هستند.