اعتراض روسیه به فعالیت نظامی آمریکا در جنوب سوریه

 الجزیره برای  کمرنگ کردن قدرت نظامی ایران به جای نام کشورمان از عنوان ائتلاف کشورهای همسایه سوریه استفاده کرد و نوشت که این ائتلاف بعد از اعلام نیت غیر دوستانه خود موشک هایی را به سمت دشمنان سوریه پرتاب کرده اند.

 

این سایت قطری در ادامه نوشت : وزیر خارجه روسیه به طرفداری از ایران اعلام کرد که فعالیت های امریکا در جنوب سوریه غیر قانونی است در حالی که وزیر دفاع روسیه قبلا اعلام کرده بود با هر جنبده ای که بر فراز رود فرات پرواز کند مقابله می کندو در حال حاضر  نه تنها هیچ واکنشی به حمله ایران نشان نداده بلکه به امریکا بخاطر فعالیت های نظامی اش در جنوب سوریه اعتراض کرده است. البته این اظهارات   یک روز پس اعلام توقف تفاهم نامه امضا شده بین واشنگتن و وزارت دفاع روسیه مطرح شد تا بتواند درباره پرتاب موشکهای میان برد به روستا ی رقة توسط ایران اظهار بی طرفی کند.

 

بر اساس این گزارش جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک امریکا  اعلام کرد که این اقدام بین واشنگتن و موسکو بخاطر کاهش بحران بین این دو کشور در سوریه بوده است و در ساعات اینده به وسیله دیپلماسی بر بازگرداندن توافقنامه کاهش بحران تلاش می کنیم زیرا همانطور که روسیه اعلام کرده است ما هدف مشترک در روسیه داریم و ان تبدیل این جنگ به تشکیل یک حکومت اسلامی است.