استقبال نمایندگان برای امضای طرح سوال از رئیس جمهور/ طرح با 85 امضا به قوت خود باقی است

گروه سیاسی- علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات موسسات مالی - اعتباری گفت: سه شنبه گذشته نمایندگان در همین راستا طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس را کلید زدند.

وی با بیان اینکه این طرح به قوت خود باقی است، گفت: در حال حاضر این طرح 85 امضاء دارد و نمایندگان با جدیت پیگیر آن هستند.

طراح طرح سوال از رئیس جمهور از استقبال نمایندگان از سوال از رئیس جمهور خبر داد و گفت: برخی از نمایندگان از جمله نمایندگان استانهای گرگان و  خوزستان تماس گرفتند که آماده امضای این طرح هستند.

وقف چی با بیان اینکه قطعا امضاهای این طرح افزایش خواهد یافت، افزود: برای طرح سوال از رئیس جمهور 73 امضا نیاز است که در حال حاضر بیش از حد نصاب امضا داریم و در روزهای آینده تعداد امضاهای این طرح افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  این طرح روز یکشنبه 11 تیر تحویل هیئت رئیسه مجلس خواهد شد و ما برای احقاق حقوق مردم پیگیریهای لازم را انجام خواهیم داد.

طراح طرح سوال از رئیس جمهور افزود: متاسفانه مسئولین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصو سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری کوتاهی می کنند و مسئولیت نمی پذیرند.

وقف چی اضافه کرد: ظلم هایی که به مردم شده و نگرانی و دغدغه های آنها را از طریق سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: باید با مقصرین و مسببین ضرر و زیان مردم برخورد و آنها را از سمت شان برکنار کرد.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کوتاهی های بانک مرکزی و پاسخگو نبودن وزیر اقتصاد، باعث شده تا نمایندگان به سراغ رئیس جمهور بروند.

وقف چی افزود: طرح سوال از رئیس جمهور یک طرح کارشناسی شده و در راستای پیگیری حقوق مردم است و به همین دلیل نماینده جناحها و فراکسیونها مختلف آنرا امضا کردند.

سپرده گذاران موسسه مالی -اعتباری کاسپین، آرمان، البرز، ثامن در روزها و ماههای گذشته در اعتراض به پس ندادن پولهای خود از سوی این موسسات، تجمعاتی برگزار کردند.

متن کامل طرح سوال از رئیس جمهور به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.