بانک مرکزی عامل بدبختی 20 میلیون نفر / بانک مرکزی تعطیل است

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مشکلات موسسات مالی - اعتباری گفت: متاسفانه آقای سیف مدیریت درستی در بانک مرکزی نداشته و همین عامل باعث بدبختی مردم و سپرده گذاران شده است.

 

وی با بیان اینکه موسسات آنقدر زیاد شدند که دیگر بدون یادداشت کردن اسامی آنها، نمی توان آنها را شمرد، افزود: به دلیل عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی، شاهد رشد قارچ گونه موسسات مالی- اعتباری بودیم که ضرر و زیان و گرفتاری ناشی از آن الان مشخص شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حداقل یک سوم مردم ایران درگیر مسائل و گرفتاریهای ناشی از سپرده گذاری در موسسات مالی - اعتباری هستند، گفت: مشکلات روحی، روانی، نگرانی و دغدغه های ناشی از سپرده گذاریها در این موسسات علاوه بر شخص سپرده گذار، برای خانواده های آنها هم معضل شده و به نظر می رسد بیش از 20 میلیون نفر درگیر این گرفتاری باشند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: امروز شاهد تجمع و اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی - اعتباری کاسپین، البرز، آرمان، ثامن و ... در نقاط مختلف کشور هستیم که این نشان می دهد بانک مرکزی دقت لازم را ندارد.

وی افزود: به نظر می رسد بانک مرکزی تعطیل  است و مسئولین در حد مصاحبه و حضور در برنامه تلویزیونی در حال کار کردن هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی، تیم اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد باید برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه مردم و حفظ سرمایه های اندک آنها راهکار مناسب ارائه کنند، افزود: مردم همواره سرمایه های اندک و سرگردانی در اختیار دارند که مسئولین می توانند با ارائه راهکاری مناسب و جذب این سرمایه ها، آنها را برای تولید و اشتغال بکار گیرند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مردم برای رفع نیازهای خود، سرمایه های اندک خود را به موسسات مالی- اعتباری می سپردند که به دلیل عدم نظارت کافی بانک مرکزی با کلاهبرداری و یا هدر رفتن سرمایه های خود مواجه می شدند.