نصرالله: حمله موشکی ایران علیه داعش دقیق بود

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را در سی و هشتمین سالروز روز جهانی قدس آغاز کرد.

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود اعلام کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ایثارگری‎های ملت ایران و برپایی نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

وی افزود: آخرین روز جمعه ماه رمضان بهترین روز‌ی است که امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس انتخاب کرد، قدس مسئله‌ای است که امروز مسئولیت آن بر عهده همه انسانیت و امت اسلامی است.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: از روزی که امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را اعلام کردند، این روز با راهپیمایی و مراسم و سایر فعالیت‌ها زنده نگه داشته می‌شود تا پیام واضحی هر سال برای جهانیان ارسال شود.

وی افزود: پس از ارتحال امام خمینی، امام خامنه‌ای این مسئولیت را تا به امروز ادامه داده است و بدین ترتیب پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، روز جهانی قدس هر سال احیا می شود و این موضوع از قاره ای به قاره دیگر گسترش می یابد. مواضع رهبری ایران در رابطه با آرمان فلسطین اعتقادی است و ایران برای همیشه از جنبش‌های مقاومت در منطقه حمایت خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: یکی از اهداف اصلی حوادث بزرگ و جنگ‌های فعلی در سوریه تا عراق، یمن و لیبی این است که فضاهای سیاسی و مردمی را به نفع دشمن صهیونیستی و با شروط آن و به ضرر ملت فلسطین آماده کند. محور مقاومت برای شکست دادن این هدف در گذشته تلاش کرده و همچنان تلاش می‌کند.

نصرالله اعلام کرد که سوریه در محور مقاومت جایگاه مرکزی دارد و از حامیان اصلی جنبش‌های مقاومت است و در برابر هرگونه راه کاری که به دنبال از بین بردن آرمان فلسطین باشد، می‌ایستد. هدف از جنگ یمن سیطره و هیمنه بر این کشور است.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد که ایران حامی اصلی فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه است و این حمایت‎ها با وجود تحریم های اقتصادی، فشارهای سیاسی، توطئه‎ها برای انزوای ایران و تبدیل ان به دشمن اصلی به جای اسرائیل، کشاندن جنگ به داخل ایران به وسیله گروه های تروریستی ادامه دارد.

سید حسن نصرالله افزود: ولیعهد جدید عربستان تهدید کرد که جنگ را به داخل ایران می کشاند و این اقدام را از طریق تروریست ها و تکفیری ها انجام می دهد، اما آل سعود ترسوتر و ضعیف تر از آن است که بخواهد علیه ایران جنگ به راه بیاندازد.

سید حسن نصر‌الله گفت: سختی‌ها، محاصره، گرسنگی، قطع برق، بازداشت‌ها، کشتار به بهانه‌های واهی، قطع روابط با کرانه باختری، شهرک‌نشینی، یهودی‌سازی قدس، تخریب منازل و غصب اراضی همه‌ اینها با هدف مأیوس کردن ملت فلسطین و رهبران آن بوده تا از هدف اصلی (آزادی فلسطین) منحرف شده و به ناچیز راضی شوند.

وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: جنگ علیه یمن چندین علت دارد، اما مهمترین دلیل ادامه جنگ این است که طرف‌های کنونی در یمن نمی خواند عربستان بر یمن سیطره یابد، بلکه دولت وحدت ملی و مشارکت همگان را خواستارند، اما عربستان و حامیان آن وجود جریان هایاسلامی یمنی و قومیت ملی را نمی خواهند. یمن موقعیت استراتژیک و خیلی مهمی دارد که مهمترین آن باب المندب است. مردم یمن در کنار ملت فلسطین هستند و به همین دلیل جنگ علیه یمن را آغاز کردند.

نصرالله افزود: همین ترامپ سال گذشته هنگام تبلیغات انتخاباتی گفته بود که این باراک اوباما و هیلاری کلینتون بودند که داعش را ساختند، عربستان با اشاره آمریکا از آن حمایت مالی کرد و ترکیه نیز تسهیلات را در این زمینه فراهم کرد.

وی در واکنش به اظهارات برخی‌ها درباره انزوای ایران در جهان گفت: ایران منزوی نشد، بلکه در مقابل تحریم ها ایستاد و قدرت و صنایع خود را افزایش و گسترش داد و به صورت قوی تر در منطقه حاضر شد. ایران با تروریسم مسامحه نخواهد کرد و شدیدا به آن پاسخ خواهد داد. جنگ تروریسم با ایران محکوم به شکست است و نتایج عکسی برای آن خواهد داشت. ایران مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه را به دقت هدف حمله موشکی قرار داد. 

نصرالله: این مقاومت ایران بود که مراکز تصمیم‌گیری در جهان را غافلگیر کرد، این محور با مقاومت خود در برابر دشمنان می‌ایستد، به چالش می‌کشد و از آرمان اصلی دفاع می‌کند.

وی گفت: آمریکا فکر می‌کند که طبیعتا محور مقاومت در برابر جنگ جهانی‌ای که با زشت‌ترین ابزارها و وسایل، ادبیات و عناوین صورت می‌گیرد، فرو می‌‌پاشد. ولی اولین دستاورد این محور از فلسطین گرفته تا لینان، سوریه، عراق، ایران و بحرین همین مقاومت است.

نصرالله افزود: رابطه با مسئله فلسطین دو محور وجود دارد: محور آمریکا و اسرائیل که برای به زانو درآوردن و سرنگونی مقاومت تلاش می‌کند و محور دوم، محور مقاومت است که از آرمان فلسطین دفاع می‌کند. گروه دیگری نیز وجود دارد که بی‌‌طرف‌ هستند.

وی گفت: اسرائیل در مقطع کنونی هرگونه مذاکره‌ای را با فلسطینی‌ها رد می‌کند؛ چرا که به کشورهای عربی دل خوش کرده است و این همان نقشه و برنامه آن‌هاست.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان اظهار داشت: غرب و حامیان آن در درک مقام معظم رهبری ایران و فهم ملت ایرانی و نظام جمهوری اسلامی اشتباه می کنند وبه همین دلیل ۴۰ سالی است که متحمل شکست می شوند. ملت ایران، رهبری آن و همه ایران وقتی که به حاکمیت و کرامت آن آسیبی وارد شود، با آن مقابله خواهند کرد. این ایران است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه در نهابت این ملت فلسطین است که مورد هدف می‌گیرد به کنفرانس امنیتی هرتزلیا و نشست رهبران اسرائیلی اشاره کرد و گفت: آنها اعتقاد دارند که قدس پایتخت ابدی اسرائیل است و فلسطین فقط به «غزه» مختصر می‌شود و بازگشت حتی یک آواره هم ممنوع است و مرز با اردن نیز باید برای اسرائیل باشد.

 

نصرالله در ادامه به بحران‌های جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در لیبی جنگ داخلی است، در بحرین معتنرضان به شدت سرکوب می‌شوند و در عربستان در شهرک العوامیه درگیری‌ها و سرکوب‌ها ادامه دارد تا جایی که هم مردم و هم دولت‌های منطقه از این بحران‌ها خسته شده اند و مسأله فلسطین از دائره اهتمام خارج شده است.

سید حسن نصرالله ضمن ستایش نیروهای عراقی در نبرد با داعش تأکید کرد که مردم هشیار ایارن دارای ایمان راسخ هستند و موضوع داعش فقط وابسته به زمان است و در اصل داعش در این کشور از بین رفته محسوب می‌شود و تمام این‌ها برای اسرائیل خبر خوبی نیست.

رهبر مقاومت لبنان درباره سوریه گفت: با عنایت به ایستادگی و مقاومت سوریه خطر تغییر نظام را پشت سر گذاشته و از این بعد هم از خطر تجزیه با مقاومت عبور خواهد کرد.

سید حسن نصرالله افزود: موضوع  قدس و فلسطین فراموش نشده و توجه به آن بیشتر خواهد شد. هدف اصلی خارج کردن آرمان فلسطین از معادله بود که به شکست منجر شد. محور مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود.

دبیرکل حزب الله افزود: لیبرمن می‌گوید که اسرائیل نه در بهار، نه در تابستان و زمستان به دنبال جنگ نیست. این سخنان وزیر جنگ اسرائیل است، وی به خوبی می‌داند که جنگ علیه غزه و لبنان پیروزی‌‌ای برای رژیم اسرائیل نخواهد داشت.

وی گفت: وزیر جنگ اسرائیل به شکست خود در برابر گروه‌های مقاومت اعتراف می‌کند و می گوید که از سال 1967 اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشده است. به همین دلیل آن‌ها دیروز به این فکر افتادند که مصر را از محور مقاومت دور کنند و امروز نیز به دنبال نابودی سوریه‌اند تا اسرائیل به پیروزی دست یابد.

نصرالله تاکید کرد که مقاومت امروز در یمن از لحاظ سیاسی، ملی و نظامی قوی بوده و ما در لبنان افتخار می‌کنیم که یمنی‌ها بخشی از محور مقاومت باشند. یمنی‌ها 3 سال است که مقاومت حماسه‌ داشته‌اند، با وجود اینکه این کشور از همه جهات در محاصره اند و امکانات آن‌ها کم است، ولی مقاومت می‌کنند. ملت یمن با این همه با مجموعه‌ای از ارتش‌ها می‌جنگد و اسرائیل در این جنگ و حملات علیه یمن مشارکت دارد.

سید حسن نصرالله پیام‌های روز قدس و پیروزی‌های بدست آمده در میادین نبرد را برای مردم فلسطین پیام ایستادگی و امید دانست و گفت: مردم فلسطین و تمام کسانی که با مسأله فلسطین سر و کار دارند نباید نا امید بشوند و بدانند که با ثابت قدمی و مقاومت به پیروزی می‌رسند و مقاومت هر گز صحنه را رها نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که تحولات منطقه به هر شکلی که باشد، آمریکا و اسرائیل باید بدانند که ملت فلسطین و ملت‌های امت ما اسرائیل را به رسمیت نمی‎شناسند، در نتیجه تل‌آویو به عنوان دولت اشغالگر و تروریست در منطقه تنها باقی خواهد ماند.

وی اعلام کرد که مبارز با تروریسم باید از خود عربستان شروع شود و باید آموزش تروریست‎های تکفیری در این کشور متوقف شود. عربستان نباید باب عادی سازی روابط با اسرائیل را در منطقه باز کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه با مخاطب قرار دادن دشمنان مقاومت به آنها اطمینان داد که پیروز نخواهند شد، گفت: این نظام سعودی است که امروز در فضای سیاسی و نظامی به توطئه رسانه‌ای و اقتصادی علیه مقاومت روی آوره و تلاش دارد به اسرائیل ضمانت بدهد که او را یاری خواهد کرد و روابط اقتصادی و سیاسی را با او عادی کند.

سید مقاومت تصریح کرد: در این نبرد، ما از لبنان و امنیت آن در برابر رویارویی با اسرائیل و تکفیری‌ها حمایت می‌کنیم. ما از وطن و منطقه خود دفاع می‌کنیم.

نصرالله خاطر نشان کرد که نظام سعودی در بین این امت به دلیل تغییر در روش‌های آموزشی و تربیتی عربستان منفور است، عربستانی که از وهابیت حمایت کرده و منشأ آن است.

وی گفت: ملت‌های اسلامی باید از نظام سعودی بخواهند جنگ علیه یمن را متوقف کند و در امور داخلی بحرین، سوریه و ایران دخالت نکند.