ولیعهد جدید عربستان مایل به جنگ با ایران است!

روزنامه صهیونیستی از تمایل محمد بن سلمان --  ولیعهد جدید عربستان -- به جنگ با ایران و همکاری نزدیک با اسرائیل خبر داد.

روزنامه رای الیوم تحلیلی کوتاه از عودید گرانوت، نویسنده اسرائیلی در روزنامه اسرائیل الیوم با موضوع تحولات پس از ولیعهدی محمد بن سلمان در عربستان را به چاپ رساند.

 

گرانوت در تحلیلی درباره ولیعهدی محمد بن سلمان آورده است: به قدرت رسیدن ولیعهد جدید و کم سن و سال سعودی، آثار بسیاری بر جای خواهد گذاشت که از سطح داخلی فراتر خواهد رفت و به سطح منطقه ای و بین المللی خواهد رسید. این در حالی است که عربستان نه تنها دارای مقدس ترین مکانهای اسلامی است، بلکه جبهه کشورها و نیروهای سنی را در برابر جبهه شیعی ایران رهبری می کند.

 

به نوشته این روزنامه، واقعیت این است که در دو سالی که از جانشین ولیعهدی محمد بن سلمان می گذرد، این ملک سلمان نبود که عربستان را اداره می کرد، بلکه پسرش محمد بود . محمد بن سلمان در این دو سال توانست جنگ فراگیری بر ضد حوثیهای مورد حمایت ایران در یمن به راه اندازد و تهران را آشکارا تهدید به جنگ کند و در همین حال حزب الله لبنان را در فهرست گروههای تروریستی قرار دهد و البته هزینه همه این اقدامات را از خزانه طلایی سعودی پرداخته است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: نشانه چنین قدرتی این است که او بود که به آمریکا سفر و با دونالد ترامپ دیدار کرد و در همین حال از طرح اقتصادی بزرگ 2030 پرده برداری کرد. نباید شک کرد که روز گذشته اتفاق مهمی در عربستان رخ داد هرچند این اتفاق یکباره رخ نداد و نشانه های آن از قبل هویدا بود. با این حال به نظر می رسد محمد جوان سیاستهای محافظه کارانه خود را یک باره تغییر نخواهد داد و در به رسمیت شناختن اسرائیل، شتاب نخواهد کرد، هرچند به مبارزه خود با تروریسم و خطر تهدید ایران ادامه خواهد داد و البته این امید را که روابط میان ریاض و تل آویو عمق بیشتری یابد، تقویت خواهد کرد.