موشک های سپاه محاسبات آمریکا، عربستان و اسرائیل را بهم ریخت/ ایران کشوری قدرتمند در عرصه نظامی

گروه سیاسی- کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حمله موشکی یکشنبه شب سپاه پاسداران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه افزود: اینکه موشک ساخت جوانان ایرانی 650 کیلومتر طی می کند و درست به نقطه هدف می خورد، یعنی احساس غرور و امنیت در کل ایران.

وی با بیان اینکه ما این حمله موشکی را در راستای تامین امنیت داخلی خود می دانیم، افزود: وقتی در دوران و شرایط تحریم کشور را در مدار توسعه قرار دادند و به سمت خودکفایی حرکت کردند، بخصوص در زمینه علمی و تسلیحاتی پیشرفت های خوبی داشتیم، نشان دهنده اقتدار ملت و نیروهای مسلح ایران است.

 

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به احساس غرور ملت و مسئولین بعد از این حمله موشکی، تاکید کرد: باید در همه زمینه ها مثل عرصه نظامی و ساخت موشک رشد و توسعه داشته باشیم.

دهقان با اشاره به حمله داعش به خاک سوریه و عراق و تصرف برخی از شهرهای این کشورها گفت: این 2 کشور از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک کردند که متعاقبا ایران هم کمک مستشاری زیادی به آنها داشت.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر دولت سوریه و عراق عرصه را بر داعش تنگ کردند و عناصر این گروه تروریستی در مناطق محدودی از موصل، رقه، دیرالزور و ... حضور دارند. این تنگ شدن عرصه صدای آمریکا، عربستان و اسرائیل از از پدیدآورندگان و حامیان گروه تروریستی داعش هستند، را درآورد.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از احساس خطر از سوی آمریکا، اسرائیل، عربستان و دیگر محتدانشان، نخست وزیر انگلیس و ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سفر کردند.

دهقان افزود: بعد از این ترددها ما شاهد اظهارات جنگ طلبانه مقامات عربستان علیه ایران بودیم و دیدیم که مقامات این کشور رسما و علنا اعلام کردند ما جنگ را به داخل ایران می کشانیم.

وی افزود: حمله تروریستی روز چهارشنبه 17 خرداد و حمله به مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی و کشته و زخمی کردن تعدادی از هموطنان در راستای همان تهدیدهای مقامات عربستانی است و آنها این تهدیدهای خود را عملی کردند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کشورها فکر می کنند با اجیر کردن چند فرد فریب خورده، می توانند به اهداف خود برسند و جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

دهقان اضافه کرد: اما سپاه پاسداران با شلیک شش موشک به مقر فرماندهان تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه که همگی به هدف اصابت کرد، محاسبات کشورهایی چون آمریکا، عربستان و اسرائیل را بهم ریخت و آنها فهمیدند که ایران در عرصه نظامی و استراتژیک دقیق و درست عمل می کند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر نظامی و تسلیحاتی کشوری پیشرفته محسوب می شود، افزود: چنین دستاوردهای نظامی و موشک هایی با برد بلند، فقط در اختیار چند کشور است که ایران یکی از آنهاست.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قدردانی از نیروهای مسلح بخصوص سپاه پاسداران تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پشتیبان سپاه و دیگر نیروهای مسلح است و ما نه تنها از این اقدام سپاه، بلکه از زحمات نیروهای مسلح در تامین امنیت داخل و حتی خارج کشور و در عراق و سوریه هم تقدیر و تشکر می کنیم.

یکشنبه شب سپاه پاسداران شش موشک بومی ساخت ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه شکلیک کرد که تعدادی از فرماندهان و عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.