دولت با تفنگ و بی تفنگ و یک دنیا حاشیه/ آقای روحانی وعده های انتخاباتی را عملی کنید

گروه سیاسی- حسن روحانی اخیرا در دیدار خود با فعالان اقتصادی گفته «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.»

به گزارش افکارنیوز، سخنان اخیر روحانی نشان می دهد دولت دوازدهم پس از تشکیل دیگر بهانه دولت های قبلی را ندارد و به نظر می رسد حسن روحانی با ایجاد دو قطبی جدید می خواهد اگر کم کاری صورت گرفت پای نهادهای دیگر بگذارد.

در حالی روحانی به سپاه و به ویژه قرارگاه خاتم طعنه و کنایه می زند که در اولین روزهای امسال و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امسال دولتی ها پروژه هایی افتتاح کردند که توسط قرارگاه خاتم ساخته شده بود.

جالب اینجاست آقای رئیس جمهور در اردیبهشت ماه به تلاش های قرارگاه خاتم اشاره کرده بود و ضمن تقدیر از اقدامات این قرار گاه گفته بود" بر اساس اصل 147 قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره‌برداری کند."

همچنین روحانی در جمع فرماندهان سپاه قبلا نیز گفته بود" برخی می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند، اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد. من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه می‌خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد قبول ندارم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکمل و پشتیبان دولت وارد عمل شود."

مقایسه سخنان امروز روحانی با گذشته وی نشان می دهد دولت آینده می خواهد با ایجاد یک دو قطبی سازی کاذب قصور و کم کاری احتمالی را این بار به جای انداختن به گردن دولت قبل به گردن دیگران بیاندازد در حالی که هنوز دولت دوازدهم شروع نشده و بهتر است آقای روحانی به جای طرح چنین مباحثی که باعث حاشیه های فراوان می شود در پی راهکارهای مناسب برای تحقق قول هایی باشد که به مردم به ویژه در مسائل اقتصادی داده است.