رئیس سیا: ایران بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکاست

«مایک پمپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» که روز گذشته پخش شد، مدعی شد ایران با نفوذ گسترده‌ای که در منطقه به دست آورده، امروز بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکاست.

وی در ادامه با تکرار اتهامات قبلی دولت آمریکا از ایران به عنوان "بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان" یاد کرد و مدعی شد نفوذ ایران در منطقه امروز به مراتب بیشتر از 6 یا 7 سال گذشته است.

رئیس سیا همچنین در بخش دیگری از مصاحبه‌اش اعلام کرد تهدید کره شمالی از موضوعاتی است که هر روز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره‌اش صحبت می‌کند.

وی در این خصوص گفت: من و دونالد ترامپ هر روز حدود یک ساعت در کاخ سفید با یکدیگر صحبت می‌کنیم و روزی نیست که رئیس جمهور درباره کره شمالی و اینکه آمریکا چطور می‌تواند به تهدیدات آن پاسخ دهد، از من سوال نکند.

پمپئو در ادامه افزود: در 20 سال گذشته آمریکا امیدوار بود که کره شمالی رویکردش را تغییر دهد و به بخشی از تمدن غرب تبدیل شود. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چنین اتفاقی رخ خواهد داد. ما به سیاست هایی احتیاج داریم که برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی، این کشور را تحت فشار قرار دهد. آنها حتی به این قابلیت که آمریکا را با یک سلاح هسته ای در معرض خطر قرار دهند، بسیار نزدیک شده اند.

کره شمالی تاکنون چندین آزمایش موشکی انجام داده که این مسئله با انتقادات زیادی از جانب دونالد ترامپ همراه بوده است. کره شمالی چند روز پیش هم آزمایش جدیدی روی یک موتور موشک انجام داد که گفته می شود این موتور آزمایش شده به طور بالقوه می تواند در موشک های بالستیک قاره پیما به کار گرفته شود.