تاخیر 100 روزه دولت در اجرای برنامه ششم توسعه/ رئیس مجلس دولت را به اجرای قانون ملزم کند + متن نامه اعتراضی

گروه سیاسی- حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به عدم اجرای قانون برنامه ششم توسعه گفت: از زمان تصویب و ابلاغ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه بیش از 100 روز می گذرد اما متاسفانه دولت این قانون را هنوز جهت اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ نکرده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال، گفت:در سالی که به اقتصاد مقاومتی تولید - اشتغال نامگذاری شده است، تاخیر در ابلاغ و اجرای این قانون که مبتنی بر سیاستهای کلی برنامه ششم و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، تحقق این دو سیاست مهم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه 100 روز تاخیر در اجرای قانون توسعه زمان کمی نیست، افزود: این تاخیر از طرفی موجب بلاتکلیفی مردم و افراد ذینفع و به دنبال آن حجم انبوه مراجعات و مکاتبات آنها با دستگاههای اجرایی مسئول و نمایندگان مجلس و همچنین بی ارزش شدن قانون خواهد شد.

حاجی بابایی افزود: اینجانب در همین زمینه هفته گذشته نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتم و از وی خواستم به هر نحو که صلاح می داند موضوع را پیگیری و دولت را به انجام تکلیف قانونی خود ملزم کند.

وی تصریح کرد: دلیل عدم اجرای قانون برای ما مشخص نیست و مبهم است.

photo_2017-06-28_10-22-11