تهران آماده پذیرش سرمایه گذاری کره جنوبی

 علی لاریجانی در دیدار با همتای کره جنوبی خود از اداره مناسب نشست بین المللی روسای مجالس آسیا و اروپا (اوراسیا) تشکر کرد و بر اهمیت ساماندهی همکاری های اقتصادی، بازرگانی، گمرکی و مالی کشورهای حوزه اوراسیا تاکید کرد.

رئیس مجلس کشورمان در بخشی از سخنان خود ابعاد برنامه ۵ ساله ششم جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد و آمادگی تهران را برای پذیرش سرمایه گذاری کره جنوبی و واگذاری پروژه هایی در حوزه های انرژی، محیط زیست، خطوط ریلی و ... را اعلام کرد.

لاریجانی تسهیل در روابط بانکی، صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین سئول و تهران را گام مهمی در تحکیم روابط موجود خواند و آمادگی گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت روابط موجود مورد تاکید قرار داد.

رئیس مجلس کره جنوبی روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و افزود: روابط پارلمانی تقویت کننده و مکمل روابط بخش های دولتی و خصوصی دو کشور  است.

وی آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در حوزه های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی های پاک و خودروسازی مورد تاکید قرار داد و افزود: ما هم عقیده داریم که رفع موانع و تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور زیربنای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور می باشد.

رئیس مجلس کره جنوبی در پاسخ به دعوت لاریجانی آمادگی خود را برای سفر به تهران ابراز داشت و گفت: پیشنهاد می کنم که هر سال در تهران و سئول به نوبت دیدار داشته باشیم.

در پایان این دیدار ضمن تاکید طرفین بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و مذاکره در بحران های منطقه ای از جمله در قبال کره شمالی، سوریه، یمن و لیبی خطر فزاینده رشد و سرایت تروریسم به شرق آسیا و از جمله فیلیپین مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت رایزنی ها و مقابله جدی با تروریسم تاکید شد.