ضررت توضیح آخوندی در باره خرید ایرباس و مسائل پشت صحنه

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار افکارنیوز، با اشاره به سوال خود از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: خرید ایرباس و مسائل پشت صحنه آن برای ما مبهم است و برای ما نمایندگان این خرید روشن نیست.

وی با بیان اینکه ما سوالات متعددی در این زمینه داریم، تصریح کرد: قبلا وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد که توضیحات وزیر برای اینجانب قانع کننده نبود و سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر در جلسه روز یکشنبه 21 خرداد صحن مجلس حاضر شد اما چون لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در دستور کار مجلس بود، فرصت طرح سوال اینجانب نشد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه قرار است این سوال مجددا در دستور صحن مجلس قرار گیرد، گفت: احتمالا این سوال هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود.

وی با بیان اینکه وعده های داده شده در خصوص قراردادهای خارجی و خرید ایرباس بیشتر انتخاباتی بوده، افزود: در ایام انتخابات شاهد اظهارات گوناگون آقایان بودیم و حتی با عجله در فضای انتخابات تبلیغات می کردند.

نماینده شاخص مجلس با بیان اینکه سوالات زیادی در خصوص جزئیات قرارداد خرید ایرباس و مسائل پشت صحنه مطرح است که هیچ کدام پاسخ داده نشد، گفت: حتی ما شنیدیم که برخی از این ایرباس ها مرجوعی دیگر کشورها بوده و هنوز این موضوع رفع ابهام نشد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: نمایندگان مجلس و موکلان آنها نامحرم نیستند و باید در جریان مسائل مملکت قرار گیرند.

وی افزود: آقایان نباید خریدها و قراردادهای امضا شده را مخفی نگهدارند و تلاش برای مخفی کردن سوالات زیادی را بوجود می آورد و بر ابهامات می افزاید.