رئیسی: هیچ کسی حق تضعیف بنیه دفاعی کشور را ندارد

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد نعمت امنیت را یکی از بزرگترین نعمات ایران اسلامی معرفی و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی با همه تهدیداتی که وجود دارد و دشمنانی که در اطراف این کشور خیمه زده‌اند از امنیتی پایدار و مستحکم برخوردار است که اگر غیر از این بود لحظه‌ای برای تهاجم به کشور درنگ نمی‌کردند. اینکه تاکنون نیز اقدامی انجام نداده‌اند برای این نیست که نمی‌خواهند بلکه نمی‌توانند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی را مردم متدین و همیشه در صحنه دانست و تصریح کرد: هر چه در این کشور مردم احساس خدمتگذاری خالصانه و دغدغه برای گره‌گشایی از کارشان را در میان مسئولان ببینند، اعتمادشان به کارآمدی نظام اسلامی بیشتر می‌شود و این موضوع با امنیت ملی ما در ارتباط است.

 

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مردم پشتوانه انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: اعتماد عمومی یکی از ارکان‌های اساسی امنیت ملی و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است. این اعتماد، سرمایه و پشتوانه بزرگ جمهوری اسلامی بوده و همگان باید در پاسداشت آن تلاش کنند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشور، ابراز کرد: بنیه دفاعی و موشکی ایران اسلامی برای جنگیدن نیست بلکه برای نجنگیدن است. امروز ایران به لطف تلاش نیروهای گمنام عرصه دفاعی، از قدرت بازدارندگی و امنیتی بسیار خوبی برخوردار است.

 

رئیسی افزود: به فضل الهی ایران اسلامی در شرایط سخت امنیتی منطقه از امنیت پایداری برخوردار است و این نعمت در پرتوی روحیه مجاهدت و توانمندی دفاعی حاصل شده است. بهانه جویی‌های برخی کشورهای غربی در مسئله موشکی ایران از کینه و سیاست‌های خبیثانه آن‌ها نسبت به ملت ایران حکایت دارد.

 

وی «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواند و با اشاره به اینکه نظام مقدس اسلامی مبنا و اساسش تعامل و دوستی توام با عدالت و عزت با دنیاست اظهار کرد: ما در این دنیا با هیچ کشوری داعیه جنگ نداریم و همچون اباعبدالله الحسین(ع) هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود، زیرا منش اسلام منش صلح، دوستی و رأفت است، اما اگر تعرضی صورت بگیرد آنگاه مقتدرانه و با جدیت از خود دفاع خواهیم کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه هیچ کسی حق تضعیف بنیه دفاعی کشور را ندارد، بیان کرد: این یک حقیقت است که همواره کشورهای ضعیف مورد طمع مستکبران هستند. حاکمیت و تمامیت ارضی آن‌ها نقض و استقلال سیاسی و اقتصادی آن‌ها خدشه دار است.

 

وی با اشاره به برخی شیطنت‌های مقامات عربستان سعودی اظهار داشت: این عربده‌هایی که مقامات سعودی‌ها این روزها در دنیا می‌کشند از روی عجز است. آن‌ها جرأت و توان رویاویی با ایران مقتدر را ندارند، اگر غیر از این بود لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند. بر سر یمن چه آوردند؟ کشور یمن را به ویرانه‌ای تبدیل کرده‌اند و هنوز هم این ویرانه را رها نمی‌کنند و دست از سرشان بر نمی‌دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز صیانت، حفظ و تلاش برای ارتقا امنیت، اقتدار و قدرت دفاعی کشور برای همگان به‌ویژه مسئولان جواب است، خاطرنشان کرد: هر سخن و اقدامی در جهت تضعیف بنیه دفاعی و موشکی کشور اشتباهی بزرگ است؛ بسیاری از اسناد فرهنگی و اقتصادی همچون سند 2030 وFATF  با امنیت ملی کشور ارتباط دارند و توجه به پیوست‌های امنیت بسیار حائز اهمیت است.

 

رئیسی مجاهدت جوانان مدافع حرم را یکی دیگر از دلایل امنیت کشور دانست و گفت: مدافعان حرم، محافظان حریم آل الله و امنیت ملی کشور هستند. اگر جانفشانی‌های آنان نبود، امروز ما این امنیت ملی را نداشتیم. باید روحیه مجاهدت تقویت و رزمندگان مدافع حرم گرامی داشته شوند. هر سخن، نوشته و عملی که موجب تضعیف آن‌ها شود به امنیت ملی ضربه وارد کرده است.

 

وی شناخت تهدیدات دشمنان و رصد پیوسته آنها را برای حفظ امنیت کشور ضروری توصیف و ابراز کرد: نگاه و بررسی مسائل روز و حفظ آمادگی دفاعی در برابر تهدیدات دشمن یک ضرورت است. امروز جریاناتی جاهل از طرف استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جنگی نیابتی را در منطقه ما به راه انداخته‌اند.

 

رئیسی در پایان با یادآوری جنایات و ترورهای منافقین، گفت: روزی جریان منافقین در شرایطی که کشور با جنگ خارجی دست در گریبان بود، تلاش کرد امینت کشور را به مخاطره بیاندازد. 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه این کشور که در میان آنها رئیس جمهور و نخست وزیر ملت بودند را به خاک و خون کشید. بدون تردید قهرمان ملی این کشور در مبارزه با تروریست امام راحل و عظیم الشأن ما هستند زیرا خوب شناختند و صحیح عمل کردند و اگر این چنین نبود سایه ترور از سر این کشور رخت بر نمی‌بست.