سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران مبهم است

پایگاه خبری «بوستون هرالد» در گزارشی نوشت: با گذشت پنج ماه از ریاست جمهوری ترامپف خطوط کلی سیاست خارجی وی همچنان مبهم است.

 

بوستون هرالد می‌نویسد: یکی از اصلی‌ترین تعهدات ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی لغو توافق هسته‌ای با ایران بود و ترامپ و مخالفان این توافق ادعا می‌کردند که توافق هسته‌ای یکجانبه بوده و باعث لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شده و به این کشور اجازه داده تا برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود را دنبال کند.

 

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر آماده شدن دولت سوریه برای انجام حمله شیمیایی آمده است: «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در نشست کنگره آمریکا گفته است که پیام ما تنها برای دولت سوریه نیست بلکه برای ایران و روسیه نیز است تا در سیاست خود بازنگری کنند.

 

بوستون هرالد در ادامه ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و مطرح کردن این سوال که سیاست آمریکا در قبال این اقدامات چه خواهد بود، مدعی شده است: اگر این بار نیز پاسخ آمریکا به حمله شیمیایی سوریه تنها یک «حمله محدود» به سوریه باشد در این صورت پیام آمریکا از سوی این کشورها مجددا به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

این پایگاه خبری در ادامه ضمن ارائه راهکار برای دولت ترامپ برای مقابله با ایران ادعا می‌کند که مؤثرترین راه در این راستا شناسایی و تقویت گروه‌های مخالف ایران است.