مجلس در رابطه با مصوبه سنای امریکا پاسخ درخور را آماده کرده

 علی مطهری که در غیاب لاریجانی اداره جلسه علنی امروز (یکشنبه، 11 تیر ماه) مجلس را به عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک عیدسعید فطر که بازگشت فطرت انسانی است، گفت: از صدا و سیما انتظار می‌رود که در اعیاد اسلامی برنامه‌های شاد ویژه‌ای تدارک ببیند و برنامه‌های شاد آن منحصر به نوروز نباشد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی‌های شکوهمند روز قدس حاکی از زنده بودن آرمان آزادی فلسطین است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که اتحاد آل سعود با صهیونیست‌ها برای قرار دادن ایران به جای اسرائیل در مقابل اعراب راه به جایی نمی‌برد که مقاومت قطر در مقابل این طرح شاهد این مدعا است.

 

مطهری تصریح کرد: حادثه توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس شیرینی حماسه مردم را تلخ کرد و ناخودآگاه به نحو صهیونیست‌ها رفتار شد،  از قوه قضائیه می خواهیم به اقدام خود در رسیدگی به پرونده متهمان این حادثه تا حصول به نتیجه نهایی و اعلام آن به مردم قاطعانه ادامه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه 11 تیر ماه سالروز شهادت آ‌یت الله صدوقی به دست منافقان است، یادآور شد: در عظمت این مرد همین بس که وقتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از شهید مطهری پرسیدند اگر برای امام(ره) اتفاقی بیفتد چه کسی برای رهبری مناسب است ایشان گفت آقای صدوقی مناسب است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عجیب است که عوامل آ‌مریکا و سعودی در همایش منافقین در پاریس شرکت می‌کنند با این هدف که روزی این گروه حکومت را در ایران به دست گیرند که باید به اینها گفت بدجایی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و این سرمایه‌گذاری جز ضرر چیزی برای شما ندارد چون نفرتی از آنان در دل مردم ایران است که از بین رفتنی نیست.

 

مطهری در رابطه با آزادی موصل اظهار داشت: آزادی موصل که با همت جوانان مومن عراقی و هدایت مرجعیت و تدبیر دولت عراق و البته کمک مستشاری ایران صورت گرفت، نوید انقراض داعش را می‌دهد.

 

وی افزود: امیدوارم دولت عراق به رفتار درست خود با اهل سنت و جوانان این کشور ادامه دهد و اشتباهات دولت گذشته را تکرار نکند تا زمینه پیدایش گروه‌هایی مانند داعش فراهم نشود البته مسئله داعش را علمای دین، جامعه شناسان و روان‌شناسان باید مورد تحقیق خود قرار دهند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه سنای آ‌مریکا علیه ایران و روسیه گرچه هنوز به تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور این کشور نرسیده اما مجلس شورای اسلامی پاسخ درخور را آماده کرده است.

 

مطهری افزود: گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای کامل تعهدات ایران در اجرای برجام و تقدیر بسیاری از اعضای شورای امنیت از این بابت و همراهی نکردن اکثریت اعضای این شورا با آمریکا در ارتباط دادن قطعنامه 2231 شورای امنیت با برجام یک موفقیت برای ایران است.

 

وی بیان داشت: آنها خوب می‌دانند که وزارت امور خارجه ایران به مجرد صدور قطعنامه 2231 که در صدد محدود کردن قدرت موشکی ایران است، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این قطعنامه ربطی به برجام ندارد و ایران متعهد به آن نخواهد بود و1+5هم این بیانیه را به عنوان سند رسمی در سازمان ملل به ثبت رسید تلقی به قبول کردند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علاوه بر این اروپا هم زیاده‌خواهی‌های آمریکا علیه ایران را در برنتابیده چنان چه از مواضع سران فرانسه، آلمان و ایتالیا در سفر آقای ظریف به این کشورها هویدا است.

 

مطهری تصریح کرد: این هنر جمهوری اسلامی بوده که میان آمریکا و اروپا درباره خود فاصله انداخته و اتحاد قبلی آنها را بر هم زده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه خاورمیانه و فرصت طلبی قدرت‌های بزرگ خصوصا آمریکا و رئیس جمهور تاجر مسلک آن که به دنبال جنگی دیگر در منطقه هستند تا مشکلات اقتصادی خود را از طریق بالا رفتن قیمت نفت و فروش اسلحه حل کنند، ایجاب می‌کند که اولا ما هوشیار باشیم تا به این دام گرفتار نشویم و ثانیا وحدت داخلی را تحت هدایت مقام معظم رهبری حفظ کنیم که از نظر قرآن یکی از عوامل انقراض امت‌ها و اقوام تشتت و تفرقه است و ثالثا با ایران هراسی در منطقه مبارزه کنیم و اجازه ندهیم آمریکا و صهیونیسم جهانی ایران را به جای اسرائیل دشمن عرب‌ها معرفی کنند.