به گزارش پرس تي وي، به گفته اين کارگران، باقيمانده اجزاي بدن دهها سرباز امريکايي که در عراق يا افغانستان کشته شدهاند در محل دفن زبالهها در پايگاه هوايي دوور در ايالت دلاور سوزانده يا گم ميشود و يا حتي مثل زباله دور ريخته ميشود.

این کارگران افزودند، چنین دستوراتی از طرف مافوقشان صادر می‌شود و از آن‌ها خواسته‌اند در این خصوص سکوت کنند. دو نفر از این سه کارگر سردخانه ارتش پس از این اظهارات از کار اخراج شدند.

بازرسی‌های اخیر نیز از برخورد نامناسب با باقی‌مانده اجزای بدن سربازان امریکایی پرده برداشته است.

باوجود این‌که تحقیقات از نوعی الگوی " سوء مدیریت شرم­آور " حکایت می‌کرد اما هیچ‌یک از بازرسان مسئول برکنار نشدند و در عوض، دو نفر از این افراد از این پایگاه منتقل شدند و فرمانده این واحد نیز توبیخ رسمی گرفت.

لئون پانته‌تا، وزیر دفاع امریکا پیش‌تر گفته بود افشاگری‌های اخیر وی را به اتخاذ تنبیه شدیدتر علیه افرادی که در این زمینه مقصرند، واداشته است.

این افشاگری‌ها یک سال پس از رسوایی گورستان ملی آرلینگتون که از اشتباه در تعیین هویت باقی‌مانده اجزای بدن سربازان امریکایی پرده برداشت، مطرح شد.

از زمان حمله نظامي امريکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ و تهاجم به عراق در سال ۲۰۰۳، دستکم ۶ هزار و ۳۲۵ نظامي ارتش امريکا جان خود را از دست دادهاند.