لیبرمن: ایران، حزب الله و اسد خطوط قرمز اسرائیل هستند

پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر موضع این رژیم را مبنی بر ضرورت برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه و مشارکت ندادن  وی در راه حل بحران این کشور، تکرار کرد.

وی گفت:توافقی که اکنون درباره آن صحبت می شود و برخی برای تحقق آن به پایان دادن به جنگ تلاش می کنند، برای اسرائیل قابل قبول نیست و تا زمانی که این توافق متضمن اخراج ایران، حزب الله و اسد از سوریه نباشد، تل آویو به آن پایبند نخواهد بود.

وی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های عبری زبان در ساختمان ستاد کل ارتش در تل آویو گفت: ادامه شلیک خمپاره از سوریه به جولان با واکنش اسرائیل مواجه خواهد شد. وی در عین حال تاکید کرد:  اسرائیل به دنبال ماجراجویی نیست و قصد انجام عملیات نظامی در جنوب یا شمال ندارد که منظور وی از این جمله، عملیات نظامی در نوار غزه، سوریه و لبنان است.

لیبرمن گفت وقتی می گویم ما در پی عملیات نظامی نیستیم، این مسئله خطوط قرمز ما را شامل نمی شود. سیاست ما روشن و مبتنی بر بازدارندگی است. ما در این مسئله، اقدامی را که باید انجام دهیم، پیگیری می کنیم.

لیبرمن با تکرار اظهارات خود درباره سوریه گفت اسرائیل توافقی را که ایرانی ها بخشی از آن باشند، نمی پذیرد و تا وقتی که ایران بخشی از توافق باشد، ما در آن نخواهیم بود. فقط توافقی را که متضمن دور کردن وطرد ایرانی ها، حزب الله و اسد باشد، می پذیریم، چرا که ما نمی خواهیم پذیرای توافقی باشیم که به محور شر مشروعیت می بخشد.