ابراهیم اصغرزاده: روحانی تدارکاتچی نباشد

عضو شورای شهر اول (منحله) تهران با بیان اینکه روحانی نخواست یا نتوانست یا نگذاشتند گام‌های مستحکمی در راه نهادینه‌های حقوق شهروندی بردارد، افزود: ناکارآمدی دولت در این زمینه‌ها به حساب جبهه اصلاحات نوشته می‌شود.

وی با تخطئه مجدد برخی وزرا گفت: دولت روحانی نمی‌تواند به طور همزمان و به دلخواه خود میان نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا مطابق نقشه دولت اول موازنه برقرار کند. به نظرم او ناچار است با اصلاح‌طلبان بیش از گذشته دست به یک تعامل بزرگ و استراتژیک بزند. تعهد به اجرایی کردن وعده‌های انتخاباتی و اتخاذ سیاست‌های اصلاحی به مراتب مهمتر از به کارگیری اشخاص و افراد به ظاهر اصلاح‌طلب است. مگر در دولت اول روحانی شاهد حضور وزرایی نبودیم که اسماً اصلاح‌طلب نامیده می‌شدند ولی رسماً بازی کارخراب‌کن‌هایی بودند که جز به بقای خود در قدرت و حفظ کرسی وزارت نمی‌اندیشیدند؟!

اصغرزاده می‌افزاید: تجربه دوره نخست به روحانی آموخته که عقب‌نشینی از سیاست‌های اصلاحی می‌تواند او را به یک مدیر تدارکاتچی تقلیل دهد؛ تا جایی که نتواند از برگزاری یک کنسرت حتی در تهران دفاع کند چه رسد به وعده‌های انتخاباتی که خود را اخلاقاً ملزم به اجرای آنها می‌داند. او اینک از هر اصلاح‌طلبی اصلاح‌طلب‌تر است.

یادآور می‌شود اصغرزاده همان کسی است که اولین‌بار تاکید کرد روحانی و دولت وی (یازدهم) رحم ‌اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است و از این جهت، پرهیز دادن روحانی از سوی وی درباره تدارکاتچی شدن، کمی تا قسمتی طنز به نظر می‌رسد.