ادعای پایگاه کویتی درباره شرط قطر برای کاهش روابط با ایران

 خبرگزاری انفراد کویت به نقل از منابع آگاه مدعی شده که در بخشی از پاسخ قطر به مطالبات عربستان، امارات، مصر و بحرین آمده که دوحه در صورتی سطج روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود را با ایران کاهش می دهد که دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز همین کار را انجام دهند.

بر اساس این خبر دوحه در پاسخ به یکی از بندهای این فهرست که مدعی شده بود نیروهای سپاه ایران در قطر حضور دارند ضمن رد این مسأله تأکید کرده که این مورد با هدف تخریب قطر ذکر شده است.

پایگاه کویتی ادعا کرد که قطر در بخش دیگری و در اشاره به درخواست برای تعطیل شدن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه اعلام کرده که ترکیه یک  کشور مسلمان است و هیچ کدام از قوانین مربوط به میثاق شورای همکاری خلیج فارس حاکی از ممنوعیت ساخت پایگاه نظامی خارجی در کشورهای عضو نیست.

در روایتی که به نظر می رسد تا حد زیادی به واقعیت و مواضع دوحه در خصوص بحران نزدیک است این پایگاه خبر داده که قطر حمایت از گروه های تروریستی موجود در فهرست سازمان ملل را تکذیب کرده و گفته که این کشور نه تنها از تروریسم حمایت نمیکند بلکه فعالیت زیادی در مبارزه با تروریسم دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز دوشنبه (دیروز) پاسخ کشورش به مطالبات ۴ کشور عربی را به صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت تقدیم کرده است.

پایگاه خبری رأی الیوم نیز در گزارشی ادعا کرده بود که قطر در خصوص پاسخ به مطالبات کشورهای عربی نرمش زیادی داشته و با حذف انتقادها از مصر در برنامه های شبکه الجزیره، اخراج رهبران اخوان المسلمین و ارسال یوسف القرضاوی به ترکیه موافقت کرده است.