جریان‌های سیاسی مراقب کلام خود باشند

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری درباره حمایت آمریکا از مخالفان نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور اظهار داشت: آمریکا به لحاظ حقوقی نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد چرا که ایران یکی از قربانیان تروریسم بوده و در حادثه اخیر و همچنین حوادث تروریستی سال‌های گذشته نیز آسیب‌ دیده است.

 

وی افزود: برخی کشورهای منطقه مورد حمایت آمریکا هستند و اگر قرار باشد غرامتی بابت تروریسم گرفته شود ایران باید از این کشور بابت حمایت از حامیان تروریسم غرامت بگیرد.

قنبری تصریح کرد: آمریکا از رژیم‌های حامی تروریست که ثبات چندانی ندارند و به روش‌های غیردموکراتیک در کشورها حکومت می‌کنند حمایت کرده و سلاح‌های مرگبار در اختیار آنان قرار می دهد بنابراین نمی‌تواند ادعای مبارزه با تروریسم را داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان داشت: آمریکا با این حمایت انگیزه سیاسی دارد و به دنبال آن است که با مطرح کردن ایران به عنوان حامی تروریسم کشورهای منطقه را سرکیسه کرده و دلارهای نفتی را از جیب آنها خارج کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی این اقدامات آمریکا با حقوق بین‌المللی سازگاری ندارد و به نوعی باید مانع آن شد که چنین تبلیغاتی علیه ایران انجام شود و فکر می‌کنم که این اقدام آمریکا با حمایت جامعه جهانی مواجه نشده و نهادهای بین‌المللی در برابر آمریکا خواهند ایستاد.

قنبری تاکید کرد: ایران می‌تواند با دیپلماسی موفق مانع این کار شده و البته صحبت هایی که بهانه به دست آمریکا می‌دهد نباید مطرح شود احزاب و جریان‌های سیاسی در داخل ایران مراقب باشند تا حرف‌هایی نزنند که مورد بهره‌برداری سوء آمریکا قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری افزود: آمریکا سال‌ها است که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده اما به طور کلی این اهداف سوخته به شمار می‌رود و تحقق نخواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: تا زمانی که در کشور ما مردم سالاری وجود دارد و مردم پای صندوق‌های رای می‌روند و به وسیله انتخابات مسئولین دولتی را انتخاب می‌کنند امریکا نخواهد توانست اقدام مغرضانه ای انجام دهد به این دلیل که نظام‌هایی که به سمت افول می‌روند انتخابات سالم و ازاد در قوانین آنها وجود ندارد.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: این رویای آمریکا بر باد رفته حساب می‌آید و نخواهند توانست که براندازی نظام جمهوری اسلامی را به واسطه دست‌آویزی به اقدامات کور حتی در خواب ببیند و باید بدانند که در چشم مردم ایران خار و حقیر هستند.