به گزارش فارس، اسدالله بادامچیان قائممقام حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در مناظرهای با عنوان "نقش مردم در جمهوری اسلامی با تاکید بر نظام پارلمانی" که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما تحول عظیمی در ابعاد مختلف با پیروزی انقلاب اسلامی بهوجود آمد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در منطقه بیداری اسلامی و در جهان بیداری انسانی شکل گرفته‌ است، تصریح کرد: چهره واقعی دموکراسی غرب به ملت‌های خود و دنیا نشان داده می‌شود؛ حدود ۲۰۰ سال قبل ‌بی‌لیاقتی شاهان قاجار و سلطه‌گری‌های استکبار موجب شد کشور ما به سمت انحصار پیش برود.

وی ادامه داد: ملت ما تصور می‌کردند که روند پیشرفت و ترقی در غرب است و اگر به طور کامل کشور فرنگی شود، استقلال و آزادی به وجود می‌آید‌ اما آیت‌الله بروجردی، امام(ره) و کسانی همچون شهید مطهری پایه‌گزاران نهضتی شدند که تحولی اساسی را شکل داد و در واقع امام(ره) ملت را ما را بیدار کردند.

بادامچیان با بیان اینکه به ترتیب پدیدار شد که دموکراسی غرب جز فریب و دروغ نیست، یادآور شد: برخی این تصور را داشتند که چون غرب دموکراسی را به راه انداخته پس آن‌ها خود طرفدار دموکراسی هستند‌ اما بعدها که آنرا برای تنظیم نظام‌های سیاسی بکار گرفتند، در واقع به یک فریب تبدیل شد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: در غرب نظام پارلمانی آزاد وجود ندارد و در آمریکا، انگلیس سیستم دو حزبی است که این دو حزب نیز مغایر یکدیگر نیستند؛ مردم کشورها از این سیستم متنفرند چرا‌که مردان خاکستری و پشت پرده آمریکا را اداره می‌کنند و اینکه آقای کلینتون، بوش یا اوباما روی کار بیاید.

وی با بیان اینکه در دوره قبل انتخابات آمریکا بوش رای کافی نداشت و دادستانی این کشور تمام تلاش خود را کرد تا وی را حاکم کند، چون مجموعه پشت پرده وی را می‌خواستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالاری دینی است که مبنای آن یک جهان‌نگری جدید است. این نظام هم جمهوری بوده و هم اینکه مردم مبنای عقیدتی دارند؛ طبیعی است آمریکا هم اگر می‌خواهد نجات پیدا کند، باید جمهوری مسیحی داشته باشد.

بادامچیان بر همین اساس به نظام جدید ۳ قوه‌ای اشاره و اضافه کرد: این نظام، نظام تفکیک قوا بود که در کنار آن مجمع تشخیص مصلحت پدید آمد چرا‌که در کشور قانون همیشه حاکم است اما همه قوانین و حکومت‌های دنیا در کنار قانون نیازمند مصلحت‌گرایی و ضرورت‌ها هستند که تشخیص‌دهنده آن کسی است که در رأس نظام قرار دارد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اسلام مصلحت و ضرورت را در اختیار ولی فقیه عادل قرار داده است، افزود: نظام جمهوری اسلامی و با نظام دموکراسی لیبرالی غرب و سوسیالیستی و کمونیستی تفاوت دارد و یک ابتکار جدید به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اسلام مبادی نظام جمهوری اسلامی را شرح داده است؛ امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم از این رو نوع نظام ما نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن ولایت فقیه عادل است.

بادامچیان با تاکید بر اینکه در هر زمانی شرایط بهتر و یا سختر ممکن است به‌وجود آید و شیوه دیگری بخواهد، اظهار داشت: این شیوه باید بر اساس مردم باشد، نظام مردمی و ارزشی است و نوع حکومت‌های داخلی تفاوت می‌کند؛ زمانی در کشور رئیس جمهور به طور مستقیم با رای مردم و نخست وزیر را مجلس با طور غیر مستقیم انتخاب می‌کردند، اما احساس شد که در این روش مشکل وجود دارد که پس از بازنگری یک ریاستی شد و مردم به طور مستقیم رئیس جمهور را انتخاب کردند‌ از این رو ممکن است در آینده صاحب‌نظران به این نتیجه برسند که نظام پارلمانی باشد.

این نماینده مجلس گفت: مقام معظم رهبری راه را برای نظام پارلمانی باز کردند تا ذهن‌های گوناگون روی آن نظر دهند و آنچه به نفع کشور، نظام، انقلاب و رسیدن به اوج اقتدار کشور است، انجام شود.

وی در تعریف به نظام پارلمانی یادآور شد: در نظام‌های مختلف کسی که در رأس حکومت است، همچون شاه یا ملکه در واقع غیر مسئول هستند؛ مثل نظام تک حاکمی دیکتاتورهای گذشته نیست و به عنوان اداره کننده کشور محسوب نمی‌شود. بلکه نظام با ریاست ۳ قوه است.

بادامچیان با بیان اینکه قوه قضائیه اصلا در غرب مستقر نیست، اظهار داشت: وزیر دادگستری ریاست قوه قضائیه را برعهده دارد و نخست‌‌وزیر وی را انتخاب می‌کند از این رو قوه قضائیه در غرب مستقل نیست.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص مسئولیت و مقبولیت خطاب به کواکبیان اظهار داشت: وقتی آقای کواکبیان به خواستگاری خانمش رفته بود، آیا صرف پسندیدن وی و حاصل شدن مقبولیت مشروعیت به وجود می‌آید یا اینکه باید صیغه عقد جاری شود.

وی با بیان اینکه در سطح جهانی خداوند متعلق به تمام مردم است، تصریح کرد: خانه کعبه قلبه مسمانان و متعلق به حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان است؛ خداوند رب همه عالمین است و این نوع نگاه دید ما را باز می‌کند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه تحزب غربی به درد کشور ما نمی‌خورد، یادآور شد: تحزب اگر در سایه مردمسالاری اسلامی و دینی باشد، بسیار خوب است اما الگوی غربی به درد ما نمی‌خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به سخنان علی مطهری در خصوص حزب توده تصریح کرد: حزب توده اصلا حزب نبود و در واقع سازمان وابسته به غرب مثل فراماسونری‌ها بود؛ هنوز فرهنگ تحزبی که با فرهنگ اسلام و روحانیت ما هماهنگ باشد، کاملا شرح داده نشده است.

وی یادآور شد: اگر ما یک نظام پارلمانی بر اساس الگوی برخاسته از متن عاشورا و فرمایشات حضرت علی‌(ع) و حضرت زهرا(س) و مبانی فقهی داشته باشیم، طبیعی است همه به دنبال آن خواهند بود؛ در تحزب گاهی می‌خواهیم مسائل خود را به پای اسلام و امام بگذاریم درحالی که این درست نیست.

بادامچیان خاطرنشان کرد: بنده بسیار موافق بودم که ۲۴۰ حزب پروانه بگیرند و این برای جامعه بسیار مفید خواهد بود.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا احزاب مختلف و متضاد می‌توانند در ایران فعالیت کنند، گفت: آنچه ‌مطلوب است، این است که یک انقلاب در طول ۳۰ سال باید به نقطه اوج برسد. آیا با این همه مشکل این کار شدنی ‌است؛ آقای مطهری که بنده افتخار شاگردی پدرشان را دارم، باید بگویم بهتر است که برای مردم احترام قائل شود. زمانی که وی از رئیس جمهور سؤال کرد، بنده جلوی کار ایشان را نگرفتم و گفتم سؤال حق نماینده و پاسخ حق رئیس جمهور است اما دیگرانی که با وی همراهی نکردند، باید گفت به نظر آقا این کار را انجام ندادند؟

وی ادامه داد: آقای مطهری باید به سایر نماینده‌ها احترام بگذارد و اگر آنها مصلحت نمی‌دانند، نباید بگوید یک عده مربا هستند، آیا این بحثدرست است.

بادامچیان خطاب به دانشجویان گفت: آیا می‌توان به مخالف خود گفت مربا؛ این حق ماست که طرز تفکری را قبول نداشته باشیم اما نمی‌توان گفت مخالف من حق حرف زدن و بیان عقیده ندارد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مجلس وی را به عنوان عضو نظارت در هیئت مطبوعات انتخاب کرده است، اظهار داشت: بنده در مصاحبه‌هایم به تندی صحبت نمی‌کنم. اگر امروز انقلاب ما به اینجا رسیده و آمریکا از ما می‌ترسد، به این دلیل است که همه افرادی که در ۳۲ سال گذشته در کشور فعالیت می‌کنند، مورد احترام بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیصدرها و برخی سازمانها دنبال برنامههای دیگری بودند اما ملت ما همیشه پشت سر نظام و انقلاب ایستادهاند.