فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء: اصراری برای ورود به پروژه‌ها نداریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی فعالیت ها و اقدامات این قرارگاه پرداخت.

اهم اظهارات فرمانده قرارگاه خاتم را در ادامه بخوانید؛

* تنها کسی هستم که در ارتباط قرارگاه سازندگی با دولت ها بیشترین تعامل را با آنها داشته ام، زمانی که در سال 95 بالاترین رکورد کاری را برای دولت داشتیم آیا سزاوار است دولت با تفنگ و بی تفنگ مطرح شود.

*درباره اینکه گفته می شود قرارگاه عرصه را بر خارجی ها تنگ کرده است{literal}}{/literal} قرارگاه طرح های نیمه کاری ای را به ثمر رسانده است که خارجی ها در ابتدای تحریم ها آنها را رها کردند و رفتند.

*در دولت‌های پس از جنگ تاکنون هر طرحی که سپاه به آن وارد شد بنا به درخواست و نیاز دولت ها بود و سپاه هیچ اصراری برای ورود به این طرح ها نداشته است. هیچ گاه قرارگاه نگفته است که این طرح را به ما بدهید البته بر اساس وظیفه باید به سازندگی کشور کمک کند.

*در دولت یازدهم 183 طرح به اتمام رسیده است و مردم از آن بهره مند شده اند.

*مهمترین سرمایه برای کشور نیروی انسانی است قرار گاه خاتم الانبیاء ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها دارد.

*قرارگاه خاتم الانبیاء 5 هزار پیمانکار از بخش خصوصی دارد که با سپاه کار میکند و بهتر از دولت از آنها حمایت می شود.

*شبهه ها درباره فعالیت های سازندگی سپاه از طرف مسئولان ایجاد می شود، سزاوار نیست عرصه بر مجموعه ای که با تمام توان و قدرت در شرایط سخت تحریم این گونه کار می کند تنگ شود. به جای تشویق سپاه سزاوار نیست جوسازی علیه این نهاد انجام شود.

* بسیاری از شرکت های معتبر دنیا را که در زمینه های گوناگون فعالیت می‌کنند نظامی خواند هستند برای این شرکت ها مشکلی ایجاد نمی شود اما سپاه که هم توان نظامی دارد و هم مسائل عمرانی و سازندگی کشور را حل می کند مورد خطاب قرار می گیرد.

*کسانی که می گویند سپاه با بخش خصوصی در رقابت است یا ناآگاهند یا مغرض.

*{literal}{{/literal} درباره امضا قرارداد فاز 11 پارس جنوبی با شرکت توتال{literal}}{/literal}قرارگاه خاتم الانبیاء در عین ارتباطی که با وزارت نفت دارد از این قرارداد خبری نداشت.

* در ساخت پالایشگاه و تجهیز همه مراحل آن با مهندسی صددرصد خودکفا هستیم و در بخش نخست قرارداد فاز 11 با توتال کاری نیست که در کشور انجام نشود.

*مسئولان می گویند باید خارجی ها بیایند و سرمایه گذاری کنند در حالی که سپاه بارها اعلام آمادگی کرده است که می تواند بخش مالی را نیز تامین کند.

* وزارت نفت گفته است می خواهد قراردادگاه به سمت مناقصه برود اما واگذاری فاز 11 به توتال بدون تشریفات مناقصه بوده است. می گویند شرکت توتال در قرارداد باید از شرکت های داخلی استفاده کند اما ما هیچ وقت نباید عزت خود را زیر سوال ببریم و در حالی که توانایی داریم پیمانکار دست دو شویم.

* اگر بجای نگاه کردن به جاهای دیگر به ظرفیت های داخلی توجه کنیم تحریم ها اثری ندارد.