روحانی: وزارت دفاع سازنده موشک های راهبردی است

حسن روحانی صبح امروز در جشنواره عمران سلامت اظهارداشت: اولین تصمیم دولت یازدهم در رفع تنگناهای اقتصادی، شکستن تحریم های بی رحمانه بود؛ تحریم ها، فشار بر زندگی مردم و تاثیر بر تمام خدمات دولت بود.

 

وی گفت:‌مطمئن بودم که در مذاکرات موفق خواهیم شد، ملت ایران با وحدت و حمایت خود نشان داد که در برابر قدرتهای جهانی پیروز است.

رئیس‌جمهور افزود: ما می شنویم که یک موشکی از خاک ما حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد، سازنده این موشک ،دولت و وزارت دفاع است ،پولش را چه کسی تامین کرد. بخش اقتصادی کشور آن را تامین می کند، کار بزرگی در دولت یازدهم انجام شد.

روحانی ادامه داد:‌نیازهای کمک به همسایگان در سخت ترین شرایط اقتصادی تامین شد. وزارت دفاع سازنده موشک های راهبردی است؛ سلاحهای راهبردی ساخته شده در دولت یازدهم حدود 80 درصد کل میزان قبلی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اولین برنامه دولت در حوزه سلامت، پیشگیری از بیماری بود، گفت:‌ اگر اقدامات دولت یازدهم نبود، دریاچه ارومیه یکسال پیش کاملا خشک شده بود و توفان نمک سلامت 14 میلیون هموطن را تهدید می کرد

تلاشها برای حفظ هورالعظیم، هامون و تالابها ادامی می یابد.

وی ادامه داد:‌در روزهای سختی هم 40 میلیارد دلار و بیش از دولتهای قبل به صندوق توسعه ملی واریز کردیم؛ علیرغم تنگناها و فشارها، طرح تحول سلامت ادامه یافت، توفیق طرح تحول سلامت، قبل از هر چیز مدیون پزشکان عزیز، پرستاران پر تلاش و مدیران دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی است

دکتر هاشمی از پرتلاشترین و پر تحرک ترین وزرای دولت یازدهم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌از لحاظ زیرساخت، تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت و درمان تحول عظیمی ایجاد شد.