تشکیل کارگروه تعامل با دولت روحانی در فراکسیون نمایندگان ولایی

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به نشست شب گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولان وزارت امور خارجه در ساختمان وزارت، اظهار داشت: این نشست فصلی بود و اکثریت اعضای کمیسیون حضور داشتند.

وی افزود: در این نشست به تحولات منطقه ای به ویژه آزادسازی موصل، تحولات سوریه و شکست داعش در طراحی تحرکات این گروه تروریستی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه پیروزی ملت عراق به مجلس، دولت عراق و همچنین مراجع بزرگوار به ویژه آیت الله سیستانی تبریک گفته شد، گفت: تحولات قطر و شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مسائل اخیر در این راستا از دیگر محورهای دیدار اخیر بود و عنوان شد که توصیه جمهوری اسلامی ایران این است که اینگونه تنش ها به نفع منطقه نیست و باید کشورهای منطقه خودشان با گفتگو و تبادل نظر مشکلاتشان را حل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این نشست به مفصل  درباره همکاری های مشترک ایران و روسیه درزمینه حل و فصل مسائل سیاسی منطقه و همچنین همکاری های منطقه بحث و گفت و گو شد.

نقوی حسینی تاکید کرد: نمایندگان بر همکاری  هرچه بیشتر وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس در حوزه سیاست خارجی و همچنین استفاده از ظرفیت های گروه های دوستی در حوزه دیپلماسی عمومی و بهره برداری از این ظرفیت در زمینه دیپلماسی رسمی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع برجام نیز طبق روال همیشگی یعنی ارائه گزارش سه و شش ماهه وزارت خارجه پیگیری می شود، اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی میزبان نشست فصلی بعدی در خانه ملت خواهد بود.