نقوی‌حسینی: تحریم‌های شب گذشته نقض روح و متن برجام است

سیدحسین‌ نقوی‌حسینی درباره تحریم‌ اخیر 18 فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها همچنان به رفتار خصمانه و کینه توزانه خود علیه ملت ایران ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: در امتداد پسابرجام باید این رفتار‌های خصمانه و دشمنانه تعدیل می‌شد، اما می‌بینیم که بعد از برجام آمریکایی‌ها جسورتر شده‌اند و تحریم‌ها و تهدیدهای‌شان افزایش یافته است.

نماینده‌ ورامین درمجلس با اشاره به نقض عهد‌های مکرر آمریکا، یادآور شد: بعد از برجام آمریکایی‌ها تا این لحظه بیش از ۱۷ مورد تحریم جدید و نقض عهد علیه ایران انجام داده اند.

سخنگوی‌کمیسیون امنیت ‎ملی و سیاست‌خارجی‌ مجلس افزود: تحریم‌های شب گذشته نیز برخلاف روح و متن برجام است و آن‌ها همچنان به سیاست‌های تحریمی و فشارشان علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند و این نشان دهنده اینست که آن‌ها تعهدی به برجام ندارند.

نقوی‌حسینی تصریح‌کرد: البته روشن است که آمریکایی‌ها بخاطر ضربات شدیدی که سال‌های گذشته در منطقه و خصوصا در سوریه و عراق از جمهوری اسلامی خورده اند دماغشان به خاک مالیده شده و خیلی عصبانی و ناراحت هستند که چرا ایران اجازه نمی‌دهد آن‌ها سیاست‌های سلطه گرانه شان در منطقه را اجراکنند.

وی بابیان اینکه هدف آمریکایی‌ها اینست تا پیش روی ملت ایران مانع سازی کنند تا ملت نتوانند مسیر رشد و توسعه خود را ادامه دهند، افزود: آن‌ها درحوزه دفاعی چشمه ایی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را دیده اند و متوجه شده اند که ایران قادر به دفاع از خود است و امکانات لازم در این زمینه را نیز دارد.