بازدید مجلسی ها از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور

سیدحسین نقوی‌حسینی از سسلسله سفر‌های «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس» برای بازدید از برخی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور خبر داد.

وی افزود: برنامه ریزی برای بازدید از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور، مطابق وظایف نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام شده است تا همکاران در این بازدید‌ها حضور پیدا کنند و روند فعالیت سفارتخانه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بازدید از سفارتخانه‌ها امری مهم است تصریح کرد: با این حال گزارشاتی هم از روند فعالیت سفارتخانه‌ها به این کمیسیون ارسال شده که بر اساس این گزارشات، ما مجموعه‌ای از این سفر‌های نظارتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

نقوی حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری سفارتخانه‌ها الخصوص بعد توافق برجام امری مهم است بیان داشت: راحتی مردم نسبت به مراوداتشان، توجه به ساختار و انسجام داخلی سفارتخانه‌ها و نحوه فعالیت دیپلماتیک ما از جمله موضوعاتی است که در این سلسله سفر‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این نماینده با بیان اینکه درگام اول از تعداد محدودی سفارتخانه بازدید خواهیم کرد، اظهارداشت: در حال حاضر یک فهرستی در این زمینه در دست داریم که مطابق آن بازدید از سفارتخانه‌ها را آغاز می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در صورتی اینکه این سفر‌ها موثر واقع شد این کمیسیون بازدید از سایر سفارتخانه‌ها را در دستور قرار می‌دهد.