کلید حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا نیست

رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر  وزیر امورخارجه و رئیس جمهور مبنی بر نقض متن و روح برجام اظهار داشت: اظهارات اخیر آقایان ظریف و روحانی در خصوص رفتار آمریکا در برجام از دو منظر قابل بررسی است؛ منتقدان می‌توانند این مواضع را در جهت تحلیل‌ها و مواضع خود بدانند، اگر چه این امر برای یک جریان سیاسی اعتبارآفرینی می‌کند اما مشکلی را در جامعه حل نخواهد کرد.

سراج بر همین اساس تاکید کرد: مواضع اخیر ظریف و روحانی می‌تواند به فرصتی برای منافع ملی تبدیل شده و به مردم نگاه تربیتی بدهد مبنی بر اینکه آنها متوجه شوند کلید حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خسارت‌هایی که از بدست آوردن چنین نتایجی به کشور وارد شده است در عین حال خاطرنشان کرد: ما باید از وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور بخواهیم که در مقابل رفتار امریکا  اقدامات متقابل انجام دهند.

وی در همین زمینه یادآور شد: آنها باید ابتدا اقدامات متقابل به منظور مقابله با عهدشکنی امریکا در اجرای توافق برجام را در دستور کار قرار دهند و در وهله دوم نیز به جای نگاه به بیرون نگاه به درون را مورد توجه قرار داده و راهبردهای خود را بر این اساس تعریف کنند.