سوال از رئیس جمهور باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود/ نمایندگان از توضیحات دولتی ها قانع نشدند

گروه سیاسی- سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه نمایندگان مجلس بطور جد پیگیر طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس هستند، گفت: یکی از دلایل نمایندگان برای حضور رئیس جمهور در صحن مجلس، محقق نشدن وعده های مسئولین به نمایندگان مجلس است.

وی افزود:  عده های سیف رئیس کل بانک مرکزی در صحن مجلس در روز سه شنبه 20 تیر جهت بررسی مشکلات موسسات مالی- اعتباری و سپرده گذاران آنها و پرداخت پول سپرده گذاران  محقق نشد و.

نماینده متقاضی سوال از رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر در جلسات برگزار شده از سوی هیئت رئیسه مجلس با مسئولین  دولت و نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور، مجلسی ها از توضیحات دولتی ها قانع نشدند بنابراین سوال از رئیس جمهور باید در صحن مجلس مطرح شود.

ابطحی گفت: ما تا کنون شاهد اقدام جدی از طرف مسئولین برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری نبودیم و هنوز این سپرده گذاران در مقابل موسسات و بانک مرکزی تجمع کنند و این نشان می دهد که آقایان کاری نکردند.

وی تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس این سوال باید به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

چهره شاخص اصولگرایان مجلس با بیان اینکه برای طرح سوال از رئیس جمهور به 74 امضاء نیاز است، گفت: بر اساس آخرین خبری که هفته پیش داشتیم 130 نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده و خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان هستند.

ابطحی اضافه کرد: مردم به مراجعه می کنند و می گویند تکلیف پول و سرمایه آنها مشخص نیست و خواستار پاسخگویی مسئولین هستند.

وی اضافه کرد: وقتی رئیس کل بانک مرکزی وعده می دهد و محقق نمی شود و قتی نمایندگان دولت حرف قانع کننده ای ندارند، رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

علی اسدی