اصولگرایان در حال حاضر انسجام ندارند/ طرح قالیباف می تواند در تشکیلات سازی اصولگرایان تاثیرگذار و مهم باشد

گروه سیاسی- یوسفیان ملا در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اینکه در سال های اخیر اصولگرایان به صورت منسجم رفتار نکرده اند، گفت: در حال حاضر جریان اصولگرا شکل و شمایل خاصی ندارد و این در نتیجه آن است که تشکیلات منسجم، هدفمند و با برنامه بلند مدتی شکل نگرفته است.

وی افزود: برخی از شخصیت ها به صورت رهبر معنوی یا اسمی در این جریان فعالیت می کنند که در آستانه انتخابات معمولا به سراغ آنها می روند که این با کار تشکیلاتی سنخیتی ندارد. همچنین جریان اصولگرا تقسیمات گروهی ندارد، هرچند اصلاح طلبان نیز در این زمینه دارای نقاط ضعف هستند اما توانسته اند بهتر از اصولگرایان عمل کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در زمان انتخابات نباید به دنبال کار حزبی  و کادرسازی بود بلکه این اقدامات می بایست به صورت اساسی و ریشه ای از چندسال قبل از انتخابات شروع شود و با کادرسازی، به روز شدن و تغییرات ساختاری در روندها و فرآیندها به نتیجه مطلوب رسید. عدم وجود چنین سازوکاری باعث می شود اصولگرایان در زمان انتخابات به صورت خودجوش و جمعی گردهم جمع شوند و تصمیم گیری کنند که این تصمیمات شتابزده و بدون مطالعات طولانی است که احتمال نتیجه بخشی آن بسیار کم است.

وی در پایان با اشاره به نامه محمدباقر قالیباف به جوانان انقلابی برای شکل بخشی به جریان اصولگرا و ارائه راهکار، عنوان کرد: آنهایی که واقعا اعتقاد به فعالیت مفید در این حوزه دارند باید با ایثارگری و مایه گذاشتن زمینه ساز تغییرات جدی و آینده دار شوند و با تشکیل سازماندهی منسجم فعالیت های خود را هدفمند کنند. نامه و طرح قالیباف در این زمینه می تواند در تشکیلات سازی اصولگرایان تاثیرگذار و مهم باشد، در صورتیکه اراده جمعی برای اجرای برنامه های پیشنهادی باشد.