نعمت‌زاده: در دولت بعدی وزیر نیستم

 محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، درباره مصوبه عدم خرید کالاهای خارجی توسط نهادهای دولتی و عدم رعایت آن، اظهار داشت: ما از سال 93 لیستی را تقدیم دولت کردیم که دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران از خارج خرید نکنند. در سال 94 هم به آن لیست اقلامی را اضافه کردیم که 114 قلم به لیست اضافه شد و خرید کل این لیست برای دستگاه‌های دولتی از خارج ممنوع است

وی افزود: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بر این کار نظارت می‌کنند و تمام دستگاه‌های دولتی باید آن را اجرا کنند.

نعمت‌زاده درباره حضورش در کابینه دولت آینده گفت: من به‌ عنوان وزیر نخواهم بود، چون درخواستم این بود که مسئولیتم سبک‌تر باشد، ولی خدمت‌گذاری وظیفه ماست.

وزیر صنعت درباره عملکرد خود و وزارتخانه‌اش در دولت یازدهم گفت: در این شرایط موفقیت خوبی حاصل شد، ولی به دلیل همکارانی بود که در وزارتخانه بودند. همچنین بخش خصوصی که ثبات را در بازار ایجاد کردند و کالاها کیفی‌تر شد و این ناشی از فعالان و مهندسان و کارگران بود که 7 میلیون نفر زیرمجموعه این بخش بودند.

وی درباره عدم اعلام منفی شدن تراز تجاری ایران، گفت: ما معتقدیم آمار هر چه هست باید اعلام شود و دو ماه این اقدام توسط گمرک انجام نشده و  وزیر اقتصاد هم دستور داده این کار انجام شود.

نعمت‌زاده درباره مهمترین کاری که در دولت انجام داده، گفت‌: من فکر می‌کنم برگرداندن امید به سرمایه‌داران و معدن‌کاران بود که اعتماد کنند به دولت که پول را به سمت صنعت بیاورند. مشکل اشتغال عدم سرمایه‌گذاری است که بیش از 50 میلیارد دلار منزل بلا استفاده داریم که راکد مانده و استفاده‌ای از آن نمی‌شود. خوشبختانه این جهت‌گیری در حال عضو شدن است و امیدوارم در دولت آینده رغبت سرمایه‌گذاری بیشتر شود.