راهبرد ما در قبال تحریمهای آمریکا اقدام مقابله به مثل است/ آمریکا با شکست مواجه می شود

گروه سیاسی- کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران گفت: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و دولت در قبال تحریمهای آمریکا، اقدام مقابله به مثل است. به عبارتی اگر کشوری بخواهد ایران را تحریم کند، مسئولین نظام هم باید از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در حال تعامل با دنیاست اما فقط آمریکاست که با ایران تعامل نمی کند.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رفتارها و سیاست های آمریکا به ضرر خود آمریکاست و باعث انزوای بیشتر این کشور هم در داخل و هم در عرصه بین المللی خواهد شد.

دکتر دهقان تصریح کرد: تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران مبنای درستی ندارد و محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه دنیا بزرگتر از آن چیزی است که آمریکا بتواند در آن تاثیر بگذارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند با دیگر کشورها از جمله روسیه، چین، هند، پاکستان، اتحادیه اروپا و... ارتباط داشته باشد و مراودات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... با آنها برقرار کند.

نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای جذب سرمایه های خارجی به دنبال آمریکا نیستیم و دیدیم که شرکت های خارجی از نقاط مختلف جهان از جمله اتحادیه اروپا، فرانسه و شرکت توتال وارد ایران شد و در حال سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز است.

دکتر دهقان با اشاره به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه که در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: یک فوریت این طرح در جلسه روز سه شنبه 27 تیر در مجلس مصوب که برای بررسی جزئیات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد.

وی افزود: در روز شنبه آینده کمیسیون جلسه دارد که مواد این طرح مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص اقدامات لازم در برابر آمریکا تصمیمات لازم گرفته شود.

علی راست گفتار