واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی به تصویب ‌تحریم‌های جدید علیه ایران

آیت الله حسین نوری‌همدانی در دیدار امام جمعه مشهد با وی با بیان اینکه امروز جامعه ‌بیش از هر زمان دیگری به وحدت عملی نیاز دارد، اظهار داشت: ‌خیلی‌ها از وحدت و گذشت و آغاز دوستی حرف می‌زنند ولی در سخنرانی‌ها و عملکرد، گفته خود را نقض می‌کنند.

وی افزود: جامعه اسلامی باید اخلاق‌محور باشد و از دروغ، تهمت، افترا منزه بشود؛ اغراض شخصی و سیاسی از بین برود و خدا را در همه جا و همه حالات شاهد بر اعمال و رفتار و گفتار بدانیم.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به کلام امام راحل که فرمودند "عالم در محضر خداست"، تصریح کرد: ‌انسانی که با خدا عهد بست، نه از شرق هراس دارد نه از غرب و کار خود را بر مبنای حق و حقیقت قرار می‌دهد و در زمان ما امام (ره) علیه الگوی عملی این موضوع است.

آیت‌الله ‌نوری‌همدانی در ادامه به بد‌عهدی و نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد‌ و گفت: با توجه به تصویب تحریم‌ها و رای قاطع در مجلس آمریکا به این موضوع هنوز بعضی‌ها باورشان نمی‌آید که آمریکا خیانتش را تکرار کرده و مثل 38 سال گذشته دشمنی خود را با ملت ایران ادامه می‌دهد و بلکه شدیدتر هم کرده است که مسئولان نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.