جنگ ایران و آمریکا فاجعه‌ای بدتر از تمام جنگ‌های اخیر

نشریه «ویک» در مطلبی به بررسی تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی در کنگره آمریکا پرداخته و نوشت که تصویب تحریم‌های بیشتر علیه ایران، باعث پیش رفتن به سمت جنگ می‌شود.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه هیچ دلیل قابل فهمی برای تحریم ایران وجود ندارد، آمده است: «دموکرات‌ها در حال به خطر انداختن توافق هسته‌ای با ایران، بدون هیچ دلیلی هستند.»

این نشریه در ادامه دو نکته را خاطر نشان می‌سازد: 1) کشور مدرن آمریکا به شدت علاقمند است وارد جنگ‌های مختلف شود. 2) این جنگ‌ها (تا کنون) عمیقا به مفهوم «منافع ملی آمریکا» صدمه زده است.

ویک با بیان اینکه بعد از جنگ عراق تا کنون، لیبرال‌ها منتظر حمله آمریکا به ایران هستند، تاکید می‌کند: «آشکار است که این علاقه، عامل اصلی در پس تحریم‌های بیشتر است. ایران اخیرا موشکی را به فضا پرتاب کردند که باعث تصویب تحریم‌های جدید از سوی دولت ترامپ شد.»

در پایان این مقاله آمده است: «تحریم‌های بیشتر، در هر نرخی، نه تنها می‌تواند توافق هسته‌ای را از بین ببرد بلکه منجر به درگیری باز شود. جنگ با ایران می‌تواند فاجعه‌ای، چند برابر بدتر از تمام جنگ‌های اخیر ما باشد.»