«کارگزاران» برای شهرداری تهران چه خوابی دیده است؟

در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با رای اعضا رئیس کمیته اقتصادی و رئیس کمیته آموزش این حزب انتخاب شدند.

با رای شورای مرکزی، احمد حاتمی به عنوان رئیس کمیته اقتصادی و فاطمه سعیدی”نماینده مجلس و عضو شورای مرکزی حزب” به عنوان رئیس کمیته آموزش انتخاب شدند.

پیش از این سعید لیلاز”اقتصاددان و عضو شورای مرکزی”، ریاست کمیته اقتصادی حزب کارگزاران سازندگی را برعهده داشت.

احمد حاتمی یزد که به تازگی ریاست کمیته اقتصادی کارگزاران را برعهده گرفته، کارشناس پول و ارز و مدیرعامل اسبق بانک صادرات است.

تکنوکرات ها در سال ۹۲ پس از به روی کارآمدن دولت یازدهم جان تازه ای در عرصه سیاسی کشور گرفتند به طوری که از حاشیه خارج و در متن رویدادها ایفای نقش کردند.

تکنوکرات ها مدتی است لابی های خود برای  رای آوری گزینه متبوعشان در شهرداری تهران را آغاز کرده اند؛ پیش از این خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه  به تیم اقتصادی حزب کارگزاران فرمان داده شده تا جهت حضور پرقدرت در شهرداری و انجام پروژه های این نهاد آمادگی صد در صد داشته باشند.

درهمین راستا پیمانکاران قدیمی وابسته به کارگزاران از مدت ها پیش مشغول شناسایی پروژه های بزرگ هستند. با توجه به اینکه محمد علی نجفی از اعضای کارگزاران گزینه قطعی شهرداری تهران است ، تیم اقتصادی کارگزاران معتقد است بهترین زمان ممکن برای فعالیت در تهران است.

دور خیز کارگزاران برای مدیریت شهری با انتقاد شدید برخی از اصلاح طلبان  از جمله تعدادی از اعضای شاخص فراکسیون امید مواجه شده است.با این حال آسمان بهشت این روزها برای تکنوکرات ها صاف است.

حال این پرسش مطرح می شود”«کارگزاران» برای شهرداری تهران چه خوابی دیده است؟”

اعضای شورای شهر پنجم هرچند در رسانه ها از استقلال رای خود سخن می گویند اما بر هیچکس پوشیده نیست که آنها موظف به اعمال نظرات بیرون از شورا هستند، چرا که وجود خود آنها در شورای پنجم وابسته به لابی ها و زدوبندهای پشت پرده است.

قدرت لابی گری و چیدمان کارگزاران به حدی بود که محسن مهرعلیزاده”گزینه رئیس دولت اصلاحات” از دایره رقابت با گزینه کارگزاران خارج شد.

محمد علی نجفی”گزینه اصلی کارگزاران برای شهرداری تهران” از سیاسی ترین مدیران دولت است. نقش او در انتخابات مختلف و فعالیت های سیاسی اش در دو دهه اخیر، باعث سنگینی کفه سیاسی کاری های او می شود.

حال آنکه یکی از انتقادات اصلاح طلبان در سال های اخیر، سیاسی بودن شهرداران تهران بوده، اما اکنون که نوبت به یکی از هم طیفی های آنها رسیده، این فاکتور از نقدها محو شده است!

همچنین باید به این نکته ادعان داشت که: «حامیان مالی و به اصطلاح اسپانسرهای کارگزاران، مجموعه ای از فعالان و واسطه گران اقتصادی در حوزه هایی مانند ساختمان سازی، برج سازی، پیمانکاری های بزرگ و …هستند؛ اکثر آنها پس از دستیابی گزینه اصلی کارگزارانی به شهرداری تهران می توانند به امتیازات بی نظیری دست پیدا کنند.»