واکنش وزارت خارجه به امضای تحریم ها توسط ترامپ

 به دنبال امضای لایحه تحریم های مجالس سنا و نمایندگان آمریکا علیه ایران توسط رئیس جمهور آن کشور، بهرام قاسمی  سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با محکوم کردن این اقدام واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر با تمامی اصول انسانی و قوانین بین المللی، آن را یکی از آخرین نمونه اقدامات ضد ایرانی در آمریکا و خصومتی دیگر علیه مردم با فرهنگ و تمدن ایران و توهینی به تمامی مردم آزاده جهان دانست. 

قاسمی با تاکید بر این واقعیت که قانون اخیر، اجرای موفقیت آمیز برجام را متاثر می سازد و مورد انتقاد کشورهای مختلف از جمله شرکای آمریکا است، اظهار داشت: این حرکت زور ورزان آشوب طلب و عناصر افراطی و بداندیش حاکم بر ایالات متحده  آمریکا یک بار دیگر یکجانبه گرایی و دشمن خویی بی منطق آمریکایی را به نمایش گذاشت.

قاسمی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون نظارت بر برجام و تصمیمات متخذه در مقابله با قانون اخیر آمریکا هم گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهد کرد و بزودی سلسله اقدامات مقابله ای کشور توسط مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد. ایران در برابر اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کرده و چون همیشه و با جدیتی تمام در جهت ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه بی امان با تروریسم در مسیر صلح وثبات هر چه بیشتر در منطقه  تلاش می کند و به هیچ وجه اجازه موفقیت به سیاست های توسعه طلبانه و ثبات زدا را به دیگران نخواهد داد.

بهرام قاسمی  همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخ به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا را برای خود محفوظ می دارد و با صبر، طمانینه و تدبیر لازم و با خرد ورزی تمام و در راستای منافع مردم  و امنیت ملی ایران در زمان مقتضی اقدام خواهد کرد.

وی گفت: بی شک جمهوری اسلامی ایران در دام توطئه های مثلث شوم استکبار - صهیونیسم و تروریسم وهابی نخواهد افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان به دولتمردان آمریکا توصیه کرد بجای فرافکنی و ایران ستیزی، به فکر حل و فصل بحران های عدیده داخلی این کشور باشند و از جنجال آفرینی و غوغاسالاری های تجربه شده و بی حاصل بپرهیزند و صلح و امنیت جهانی را بیش از این به مخاطره نیندازند.