دیدار رئیس مجلس قبرس با لاریجانی

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «دمیتریس سیلوریس» رئیس مجلس قبرس در سخنانی، گفت: تأسیس اتاق بازرگانی ایران و قبرس در نیکوزیا، قدم مثبتی جهت ارتقای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بوده است و این مسئله باعث تقویت انگیزه و شناخت تجار دو کشور از یکدیگر شد.

وی بر تصویب موافقت‌نامه استرداد مجرمین که قبلا در خصوص آن مذاکراتی صورت گرفته، تأکید کرد.

رئیس مجلس افزود: مبارزه با تروریست‌ها عزم جدی می‌خواهد، زیرا برخی کشورها که به آن‌ها کمک می‌کنند، در فکر استفاده ابزاری از تروریست‌ها هستند و همین مسئله سرکوبی آنان را به تأخیر می‌اندازد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما به درخواست عراق و سوریه به آن‌ها در رفع تروریست کمک کردیم.

همچنین «دمیتریس سیلوریس» رئیس مجلس قبرس نیز در این دیدار، گفت: این دومین سفر من به ایران است و از این بابت بسیار خرسندم و در فاصله میان دو سفرم تلاش‌های زیادی برای ارتقای سطح روابط اقتصادی، تجاری و پارلمانی انجام داده‌ام.

وی افزود: تجار ایرانی و قبرسی باید نسبت به ظرفیت‌های یکدیگر شناخت پیدا کنند تا بتوانند زمینه‌های همکاری را فراهم کنند.

رئیس مجلس قبرس در واکنش به عملیات تروریستی در پارلمان ایران و سایر کشورها، خاطرنشان کرد: ما هرگونه عملیات تروریستی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که صلح و آرامش در جهان برقرار شود، قطعا اتحادیه اروپا در این میان نقش بسزایی باید ایفا کند.

«دمیتریس سیلوریس» با اشاره به علاقه‌مندی تجار قبرس به افزایش سطح روابط تجاری با ایران، اظهار داشت: سفرای دو کشور باید زمینه جلسات و ارتباط میان تجار را فراهم کنند و به سهم خود این کار را انجام خواهد داد.