سکته کردن ملاک ممنوعیت از شهردار شدن نیست

 جواد امام گفت: خوب بود نخبگان جامعه، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان و اعضای شورای شهر مسیر را اصلاح می‌کردند و ما به سمت پوست‌اندازی و کادرسازی در سطح مدیران می‌رفتیم تا این دوره زمینه‌ای شود تا بتوانیم در دوره‌های بعد نیروهای جوان‌تری را وارد عرصه کنیم.

وی می‌افزاید: باید از دوستان پا به سن گذاشته در اتاق‌های فکر و حوزه‌های مشورتی کمک بگیرند. وقتی شرایط فراهم نمی‌شود که مدیران بعدی در راس کار قرار بگیرند عملا سن مدیران بعدی ما هم بالا می‌رود. ما باید در یک جایی این سد را بشکنیم. حداقل شورای شهری که موانع و محدودیت‌های کمتری دارد، می‌توانست الگویی برای کشور باشد. این مشکل مدیریتی فقط محدود به شهرداری نیست.

وی می‌گوید: شورای شهر در گام اول یکسری مسائل را نادیده گرفت و آن اعلام آرای گزینه‌های شهرداری بود. شما این افراد را از حالت برابر خارج کردید. شورا نباید این آرا را اعلام می‌کرد، چون بعضی از این آقایان اصلا نپذیرفته بودند که گزینه شهرداری باشند. خوب بود اعلام می‌کردند که ما در فرآیند رای‌گیری به این 7 نفر رسیدیم بعد حتی با کسانی که نپذیرفته بودند رایزنی می‌کردند. شورا از گزینه‌ شهرداری برنامه می‌خواهد. این برنامه باید مطابق چه چیزی باشد؟

این اصلاح‌طلب در عین حال در پاسخ این سؤال که «بعضی از این گزینه‌ها زمانی پست‌های مختلف دولتی را به‌دلیل نداشتن شرایط مساعد جسمانی رد کرده بودند. شهرداری تهران هم جایگاه بسیار پرتنشی است. به نظر شما سلامت جسمی افراد در انتخاب شهردار باید مدنظر باشد؟»، گفت: هر فردی ممکن است یک زمانی نیاز به درمان و استراحت داشته باشد. بیماری که مادام‌العمر نیست. اگر این طور باشد که سیستم درمانی ما مشکل دارد. کسی که سکته می‌کند می‌گویند مدتی رانندگی نکند. ولی آیا این فردی که سکته کرده از حیز انتفاع ساقط می‌شود؟ ما نباید این مسائل را بهانه قرار دهیم. کسی که مقطعی بیمار بوده و نیاز به استراحت داشته است امروز این مسئله قابل توجه نیست. اما اگر کسی در حال حاضر از نظر جسمانی توانایی ندارد، این مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همه انسان‌ها ممکن است در مقطعی بیمار شوند.

برخلاف این ادعا، محمدعلی نجفی 4 سال پیش ضمن استعفا از ریاست میراث فرهنگی و گردشگری گفت که به خاطر ناراحتی قلبی، پزشکان وی را از کار اجرایی منع کرده‌اند.