سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی و دیگر هیچ/ چه کسانی ذوق زده شدند؟

گروه سیاسی- سلفی گرفتن پدیده ای است که چند سالی می شود همچون کالاهای خارجی به ایران هجوم آورد و موج ایجاد کردف موجی که حتی در پارک و رستوران و حتی مکان های امنیتی همچون ماجرای گروگانگیری در مجلس نیز دیده شد.

به گزارش افکارنیوز، آنقدر این تب گسترش پیدا کرد که نمایندگان مجلس نیز دیروز تب دار این پدیده شوم شدند و با آمدن موگرینی در مراسم تحلیف شیخ حسن روحانی ، تلفن های همراه به دست گرفتند و با فاصله و بی فاصله با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی گرفتند.

148680_123

پس از اینکه عکس های سلفی این نمایندگان و سعی در سلفی گرفتنشان منتشر شد با واکنش های مختلفی از سوی مردم مواجه شد و در نهایت فرج‌الله رجبی نماینده شیراز که یکی از نمایندگانی بود که عکس سلفی با کوگرینی انداخته بود در یادداشتی با عنوان "توضیح و اعتذار" در کانال تلگرامی خود نوشت: ابوعلی سینا می‌گوید: "اگر برای یک کار غلط هزار دلیل بیاوری، می‌شود هزار و یک غلط"

پس از انتشار عکس اینجانب که البته در جوی غیررسمی و پس از پایان مراسم تحلیف در فضای عمومی منتشر شد، اگرچه نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه مشغول گرفتن عکس بودند، ولی به هر حال اینجانب وظیفه خود می‌دانم از آنچه که خاطر مردم عزیز را مکدر می‌سازد و ناقض‌ شأن نمایندگی مردم می‌باشد، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی نمایم. امیدوارم مردم عزیز و بخصوص همشهریان گرانقدرم اعتذار اینجانب از این غفلت را بپذیرند و عفو نمایند.

از سوی دیگر المیرا شریفی مقدم مجری شبکه خبر سیما به سلفی جنجالی نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: " به خاطر همین کارهاست که شهر رو موقع اومدن خارجیها تعطیل میکنن!"

همچنین احمد مازنی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر در ارتباط با رفتار هیئت رئیسه مجلس با نمایندگان در مراسم تحلیف نوشت: "هیئت رئیسه مجلس راه ارتباط نمایندگان با مهمانان ویژه را در مراسم تحلیف بستند. این یک سلیقه نیست. این یک نوع نگاه به نمایندگان ملت است."

2010651

البته شاید به دلیل همین رفتار برخی نمایندگان بود که هیات رئیسه تصمیم گرفت میان خارجی ها و نمایندگان فاصله ایجاد کند تا شاهد چنین صحنه هایی در مجلس نباشند اما با این حال باز هم سلفی گرفتن از راه دور هم برای برخی نمایندگان جذاب بود.

پیش از هر چیز به نظز می رسد نمایندگان حداقل باید آداب اولیه دیپلماسی را بدانند و اینچنین ذوق زدگی برای سلفی گرفتن ان هم با موگرینی به نظر می رسد به آبروی نظام خدشه وارد می سازد.

با بررسی گرایش سیاسی نمایندگان ذوق زده برای گرفتن سلفی با موگرینی مشخص می شود مثلا فرج الله رجبی نماینده شیراز با لیست امید اصلاح طلبان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

اصلاح طلبانی که پز روشنفکری می دهند اما در چنین صحنه هایی با چنین رفتاری آبرویی برای ایرانیان در جهان نمی گذارند، شاید یکی از دلایل سلفی گرفتن با موگرینی همین ذوق زدگی باشد که در میان طیف لیبرال اصلاح طلب سالهاست برای رابطه با غرب دیده می شود. 

مصطفی حسینی