روحانی "نقض برجام" را خودکشی سیاسی ترامپ دانست

 رسانه های تصویری ،مکتوب و خبرگزاری های هند با انتشار بخش های از سخنان رئیس جمهوری در مراسم تحلیف اضافه کردند تلاش آمریکا به نقض برجام نشان داد که این کشور حتی برای متحدان نزدیکش قابل اعتماد نیست .

روزنامه انگلیسی زبان هندو نوشت:رئیس جمهوری ایران در سخنرانی مراسم تحلیف، آمریکا را به تلاش برای تخریب توافق هسته ای ایران با قدرت های غربی متهم کرد.

در ادامه این مطلب به نقل از روحانی اضافه شده است تلاش ترامپ برای ضربه زدن به توافق هسته ای یک خودکشی سیاسی است.

به نوشته این روزنامه، رئیس جمهوری ایران تعهد نداشتن آمریکا در اجرای توافق هسته ای را نشانه غیر قابل اعتماد بودن این کشور برای جهان حتی حامیان قدیمی این کشور دانست.

روزنامه تایمز او ایندیا دیگر روزنامه هندی نیز در مقاله ای نوشت: دکتر حسن روحانی به طور رسمی دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

در ادامه این مطلب اضافه شده است روحانی که برای بار دوم به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب می شود مسئولیت سخت اصلاحات اقتصادی و بهبود سیاست خارجی این کشور در میان فشار های خصمانه امریکا را به عهده دارد.

در بخش دیگری از این مطلب به نقل از روحانی آمده است تمام طرف ها مسئوولیت سنگین حفظ توافق هسته ای که با تلاش های بسیار بدست آمده را برعهده دارند.

روزنامه هندوستان تایمز نیز در مطلبی توافقنامه هسته ای را یک رویداد مهم در دوره نخست ریاست جمهوری روحانی عنوان کرد و نوشت رئیس جمهوری اسلامی ایران به آمریکا به علت پایبند نبودن به توافقنامه هسته ای حمله کرد.

در ادامه این مطلب به نقل از رئیس جمهوری اضافه شده است ایران نقض کننده برجام نخواهد بود ولی

در برابر نقض مکرر این توافق از سوی آمریکا سکوت نخواهد کرد.

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه با اشاره به سخنانی رئیس جمهوری در دیدار 'فدریکا موگرینی' نوشت اقدامات آمریکا می تواند اجرایی کردن توافق هسته ای را با مشکل مواجه کند.

شبکه خبری زی نیوز نیز با اشاره به سخنان دکتر روحانی در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نوشت:رئیس جمهوری ایران در این دیدار خواستار همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم شده است.

در ادامه این مطلب به نقل از روحانی اضافه شده است بندر چابهار فرصت مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی، تجاری و معدنی میان ایران و افغانستان است.

مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز گذشته با حضور سران و نمایندگان بیش از 100 کشور،نمایندگان دولت های جهان، شخصیت های بلند پایه داخلی ، نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری ولشکری درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.