به گزارش افکار به نقل از تابناک علی مطهری ضمن گفت: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدیر مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران روش درستی نیست. البته توقیف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاخره آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظرات آقای احمدی نژاد است، گفت: ایشان هم باید آزاد باشد که حرف خود را بزند. اگر توقیف روزنامه اعتماد دلیل دیگری داشته پس چرا قبل از این اقدامی نشده است؟ و در این صورت بازهم چرا صبر نکردند تا هیئت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد. چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می - گویند مسئله امنیتی بوده و ورود کرده اند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه در این موضوع مساله امنیتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر سوالاتی را مطرح کرده و چه اشکالی دارد که قوه قضائیه به این سوالات پاسخ دهد. این که دخالت در کار قضاوت نیست. این‌گونه برخورد در مورد هر فردی که باشد درست نیست. ما برخی نظرات آقای جوانفکر را قبول نداریم، اما راضی نیستیم با امثال وی هر گونه رفتاری انجام شود. سکوت در این مواقع درست نیست.
مطهری با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همکاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می شد، اعتراض می کردند این بلا به سرشان نمی آمد.

وی در مورد بررسی پرونده حقوق بشر ایران در سازمان ملل و جنجال های پیرامون آن گفت: در مسئله حقوق بشر چون مبانی ما با مبانی غربیها متفاوت است هیچ گاه با آنها به تفاهم نمی‌رسیم و البته باید بهانه هم به دست آنها ندهیم. اقداماتی مانند آنچه در روزنامه ایران اتفاق افتاد زمینه پذیرش ادعاهای غرب را فراهم می کند و نوعی کمک به آنهاست. با این کارها آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم. مسولان باید عاقلانه تر رفتار کنند.
Bookmark and Share