چینش کابینه دوازدهم

نوذر شفیعی با اشاره به معرفی کابینه دوازدهم از سوی رئیس جمهور که روز سه‌شنبه صورت گرفت، گفت: هر فردی که در کابینه جدید معرفی می‌شد برخی انتقادات به او وارد بود اما در مجموع روحانی توانسته با در نظر گرفتن گرایشات سیاسی، تخصص و تعهد افراد و در نظر گرفتن شرایط سنی و شعارهایی که داد، در چینش کابینه منصفانه عمل کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه روحانی عالی‌ترین شکل چینش کابینه را برگزیده است، اظهار داشت: امیدواریم وزرا هم معاونین و مدیران خوبی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم از سوی دولت گفت: در کشور ما حساسیت بر روی وزیر علوم بیش از حد است در حالی که کارکردهای وزیر علوم سخت تر از کارکردهای وزیر ارشاد و یا وزیر کشور نیست.

شفیعی حساسیت‌های موجود در وزیر علوم را عاملی برای تبدیل این وزارتخانه به نهادی سیاسی عنوان و تأکید کرد: نهایت چالشی که وزیر علوم با آن مواجه خواهد بود، بحث‌های سیاسی موجود در تشکل‌های دانشجویی است که این مورد هم می‌تواند به صورت منطقی حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده وظایف وزیر علوم پیرامون امور آموزشی، فرهنگی و عمرانی است به جهت توسعه دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شود.