شریعتمداری وزیری توانمند برای وزارت صنعت

گروه سیاسی- رضا علیزاده با اشاره به اینکه دوشنبه هفته گذشته جلساتی را با تعدادی از وزرای پیشنهادی برگزار کردیم گفت: در این جلسات به وزرایی که به کمیسیون صنایع و معادن آمده بودند اعلام کردیم که باید برنامه های قانع کننده ای ارایه دهند وفقط به برنامه هایشان رای می دهیم.

به گزارش افکارنیوز، وی از حضور وزرای مرتبط با صنعت و اقتصاد در کمیسیون صنایع خبر داد و گفت: امروزه مهمترین مشکلات ما در حوزه های اشتغال و معیشت مردم است و آنچه مردم احساس می کنند، مشکلات مرتبط با اقتصاد است.

نماینده ورزقان با تاکید بر اینکه وزرا باید افراد برجسته ای باشند گفت: این طور نیست که فردی برنامه ای بدهد که مشخص باشد از عهده انجام آن بر نمی آید و دیگران برایش نوشته اند.

وی در خصوص محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان از شخصیت های برجسته ، باتجربه و توانمند است و بی شک برنامه های خوبی برای اداره این وزارتخانه خواهد داشت.

علیزاده گفت: ایشان از نظر مدیریتی سوابق درخشانی دارند و تا حدودی با حوزه صنعت نیز آشنایی دارند و باور ما بر این است که  می توانند وزیر تاثیرگذاری دروزارت صنعت باشند.

وی از انتقادات اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عملکرد وزرات صنعت، معدن وتجارت خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون صنایع انتقادات را به آقای شریعتمداری گفتیم و پیشنهادهایی را نیز برای کاهش این چالشها مطرح کردیم که انتظار داریم پس از حضور ایشان در وزارت صنعت عملیاتی شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن  مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای شریعتمداری را قبول داریم و از ایشان حمایت می کنیم گفت: اکنون سیاست کشور بر حمایت از تولید داخلی است و انتظار داریم وزارت صنعت رویکرد حمایت از صادرات را در پیش بگیرد زیرا امروزه مشکل اصلی برای تولیدکنندگان کشور، نداشتن بازار فروش است.

وی با اشاره به اینکه آقای شریعتمداری در گذشته در وزارت بازرگانی وزیر بوده است گفت: وزیر پیشنهادی صنعت مشکلات صادرات را می داند و می تواند برای صدور کالاهای ایران زمینه سازی کند.