کره شمالی و ایران به دنبال همکاری در زمینه نظامی و هسته‎ای

 پایگاه خبری «دبکا» در گزارشی مدعی شده است که طی روزهای اخیر مقامات نظامی کره شمالی در تهران با مسئولان برنامه هسته‌ای و موشکی ایران دیدار و گفتگو کرده‌اند.

دبکا با اشاره به گزارش اخیر وزارت دفاع ژاپن مبنی بر دستیابی کره شمالی به سلاح هسته‌ای نوشت: این امر بدان معناست که کره شمالی قادر خواهد بود کلاهک هسته‌ای تولید کند که متناسب با استفاده در موشک‌های قاره پیما باشد.

این پایگاه صهیونیستی مدعی شد: «کیم یونگ نام»، سخنگوی پارلمان کره شمالی، که مرد شماره دو در این کشور نامگذاری شده است روز دوشنبه 7 آگوست سفر 10 روزه خود به ایران را که در آن توافق‌های جدید با این کشور مضا کرده است به پایان رساند.

در ادامه این گزارش آمده است: مأموریت رسمی کیم یونگ نام شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران بود اما در این سفر هیئتی از افسران عالی رتبه ارتش کره شمالی همراه وی بودند که ساعت‌های طولانی را در نشست‌های مشترک با مسئولین برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین مقامات سپاه پاسداران سپری کرده‌اند.

دبکا مدعی شد: جزئیات دقیق نقش مستمر کره شمالی در برنامه موشکی و هسته‌ای ایران پوشیده است اما آنچه برای کیم جونگ اون مهم است سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری برای همکاری با کره شمالی و حضور مهندسان و دانشمندان ایران در کنار متخصصین کره شمالی در این دو زمینه است.