جوان فکر در دادسرای فرهنگ و رسانه

'علی اكبر جوانفكر' مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، سرپرست موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) امروز (شنبه) در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت

شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه همزمان سه احضاریه برای حضور مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری در این دادسرا ارسال کرده بود.

به گزارش ایرنا، مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری بر اساس اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران علیه وی مبنی بر نشر اکاذیب و پخش شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی علیه مقامات کشوری و قضایی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته است.

سرپرست دادسرای مقدس که هفته گذشته در زمان تعرض به روزنامه ایران در صحنه حاضر بود، نیز اتهامی را به مشاور رییس جمهوری مبنی بر اینکه وی به هنگام حمله به روزنامه ایران تمرد کرده، نسبت داده است.

طی شش ماه گذشته ۱۵ مورد شکایت از سوی دادستان تهران علیه مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری صورت گرفته است.

قبل از آغاز جلسه امروز بازپرسی مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری، ' مصیب نعیمی ' مدیر مسوول روزنامه ایران به سووالات بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه در مورد اتهامات دادستانی علیه خود پاسخ گفت.

روزنامه ایران روز پنجشنبه در سرمقاله خود به قلم ' سعید یوسفی پور ' درباره حوادثهفته گذشته در این روزنامه نوشت: ' ماجرای تعرض به موسسه فرهنگی، مطبوعاتی توسط عده‌ای از نیروهای دادستانی و انتظامی که وجه قانونی و حقوقی آن مورد سووال و قابل اعتراض است، متأسفانه اثرات و ناهنجاری‌هایی به همراه داشت اما بدتر و زشت‌تر و آنچه که قلب امثال منی که در جریان این حادثه بیش از ۳۰ ساعت در بازداشت به سر می‌بردم را شکست … ایجاد خوراک رسانه‌ای و تبلیغاتی برای ضدانقلاب منفور و مفلوک بود که البته در کمین است از هر ماجرای داخلی یک سناریوی هیجانی و سیاسی منطبق با اهداف پلید خود طراحی نماید. '

در این سرمقاله آمده است: برهمین اساس و از این جهت که احساس می‌کنیم دشمن از این پس نیز مترصد سوءاستفاده از تک تک جملات و اخبار مربوط به این حادثه خواهد بود و برای اینکه نشان دهیم بین دوستان ارزشی و انقلابی با ضد انقلاب، اپوزیسیون داخلی و خارجی، برخی گروه‌های سیاسی معاند و دشمن خارجی هیچ نسبتی وجود ندارد در خصوص این حادثه تلخ سکوت کرده و از پیگیری رسانه‌ای آن خواهیم گذشت تا در این شرایط منطقه‌ای و جهانی آسیبی به آبروی جمهوری اسلامی عزیز وارد نشود. '

روزنامه ایران در سرمقاله خود همچنین آورده است: ' دشمن نیز بداند که مطالبات نیروهای انقلابی در روزنامه و همچنین تمامی جوانانی که همراه و همگام با احمدی‌نژاد هستند هیچگاه در مقابل نظام نبوده و نخواهد بود بلکه آرمان‌هایی است که تنها در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذیل وجود مطهر رهبری عزیز تحقق بخشیده خواهد شد. '

در پایان این سرمقاله آمده است: ما تمام عشق و ارادت و البته درددل‌های خود را تقدیم می‌کنیم به محضر نایب امام عصر(عج):

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت

سر خم می‌سلامت شکند اگر سبویی

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری پنجشنبه گذشته(سوم آذرماه) به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد که عصر دیروز(جمعه) به رغم مخالفت پزشکان با رضایت و درخواست خود از بیمارستان ترخیص شد تا بتواند در جلسه بازپرسی امروز دادسرا حضور یابد و پس از آن، دوباره برای ادامه معالجات پزشکی به بیمارستان بازگردد.