واشنگتن دست به دامان گروهک منفور منافقین شد

 آمریکایی‌ها طی ماه‌های اخیر بر لفاظی درباره پروژه براندازی در ایران افزوده و برای تحقق این آرزو دست به دامان گروهک بدنام منافقین شده‌اند.

روز گذشته گروهی از سناتورهای ارشد آمریکایی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین در آلبانی دیدار کردند.

هافینگتون پست  با اشاره به تاثیر منفی این اقدام بر تحولات سیاسی بین ایران و آمریکا نوشت: درحالیکه ماه آگوست معمولا زمان مثبتی برای مسائل سیاسی قلمداد می‌شود، اما در مورد ایران و طیف گسترده تحولات بین‌المللی پیرامون این کشور مسئله کاملا برعکس است.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: هیئتی عالی‌رتبه از سناتورهای ایالات متحده روز شنبه 12 آگوست 2017 [21 مرداد 1396] به شهر تیرانا، پایتخت آلبانی، سفر کردند تا با «مریم رجوی» سرکرده شورای ملی مقاومت ایران [گروهک تروریستی منافقین] دیدار کنند.

ایران فوکوس  نیز در انعکاس این خبر تیتر زد: سناتورهای آمریکایی و مریم رجوی، سرکرده مجاهدین [منافقین] در تیرانا دیدار کردند.

ریاست این هیئت بر عهده سناتور «روی بلانت» بوده که نائب رئیس کنفرانس جمهوری خواهان در سنا است. «جان کورنینگ» و «تام تیلیس» که عضو چند کمیته مهم سنا هستند نیز روی بلانت را در این سفر همراهی کرده‌اند.

سناتورها علاوه بر مریم رجوی با تنی چند از دیگر اعضای گروه تروریستی منافقین نیز دیدار و گفت‌وگو کرده اند.

گروهک منافقین پس از این دیدار با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که هیئت آمریکایی به رهبری سناتور بلانت به علت تغییر مکان امن و مطمئن اعضای کمپ لیبرتی به خارج از عراق به اعضای این گروه تبریک گفته است.

 سناتورهای آمریکایی همچنان ابراز امیدواری کرده اند که اعضای گروهک منافقین [که ترور 17000شهروند ایرانی و همراهی صدام در سرکوب شیعیان و کردهای عراق را در کارنامه دارند] در آنچه «تلاش برای ایجاد دموکراسی و حقوق بشر در ایران» خوانده شده، موفق باشند!

در همین حال، نشریه آمریکایی «فوربس» نیز به بررسی سیاست مداخله جویانه دولت ترامپ درقبال ایران و اظهارات مقامات کاخ سفید درباره تغییر حکومت تهران پرداخته است. به نوشته فوربس، برخی تحلیلگران و سیاستمداران آمریکایی طرفدار چنین مسیری هستند و برخی دیگر نیز مخالف آن بوده و می گویند، رویارویی و جنگ تنها گزینه بین تهران و واشنگتن نیست.

این نشریه به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا درباره لزوم تلاش برای تغییر حکومت در ایران اشاره کرده و خواستار شفافیت بیشتر واشنگتن دراین باره شده است.

فوربس نوشت: بسیاری بر این باورند که فشارهای دیپلماتیک و تحریم‌های جدید کاخ سفید و کنگره با هدف تغییر حکومت در ایران انجام شده است. این نشریه آمریکایی به همراهی تروریست‌های منافقین با سیاست‌های دولت ترامپ اشاره کرده و نوشته، سیاست تغییر حکومت ایران سال‌هاست که در دستور کار مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] قرار دارد.

گفتنی است، تلاش برای براندازی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در دستور کار دولت‌های آمریکا قرار داشته و سیاستمداران ارشد این کشور با حضور در نشست‌های گروهک منافقین در این باره سخن گفته‌اند. تفاوت دولت ترامپ با دولت‌های قبلی آمریکا تنها در این است که لفاظی‌های بیشتری درباره تغییر حکومت ایران داشته و پرده از روی این سیاست خصمانه واشنگتن برداشته است.