ترس از بازگشت روحانی به جبهه اصولگرایی/ چه کسانی نگران کابینه هستند؟

گروه سیاسی- پیش از این نیز در گزارش های مختلف از طلاق سیاسی اصلاح طلبان از روحانی گفته بودیم، اخیرا دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفته  به نظر می رسد که روحانی از پوست اصلاح‌طلبی خود درآمده و روح اصولگرایی به خود می گیرد که بسیار خطرناک است.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام محمد زارع فومنی با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت:‌ کابینه پیشنهادی دارای نواقص زیادی است که مهمترین آن جوان نبودن و عدم حضور زنان در کابینه است.

وی با بیان اینکه در کابینه دولت، به جز یک فرد، بقیه از ضریب سنی بالایی برخوردارند، افزود: نکته دیگر این است که تغییری در کابینه صورت نگرفته و تنها افراد در دولت جابه جا شده اند، باید گفت که هیچ گونه گردش نخبگانی در کابینه مشاهده نمی کنیم.

نکته جالب اینجاست تا قبل از انتخابات، اصلاح طلبان تمام قد از روحانی دفاع می کردند و کابینه قبلی او را معقول می خواندند اما این روزها که روحانی تمام خواسته های این جریان را نپذیرفته و تن به زیاده خواهی های اصلاح طلبان نداده او را مورد هجمه قرار داده اند.

از سوی دیگر به نظر می رسد اصلاح طلبان از بازگشت روحانی به جامعه روحانیت مبارز که تشکلی محوری در جریان اصولگرایی است می ترسند زیرا می دانند یارگیری آنها از اصولگرایان با شکست مواجه می شود.

همچنین اصلاح طلبان استراتژی خود برای انتخابات سال 1400 را شروع کرده اند و در اولین گام به تخریب روحانی و دولت دوازدهم می پردازند تا پس از پایان دولت نقش منتقد را ایفا کنند اما تئوریسین های این جریان از این موضوع مغفول هستند که شتر سواری دولا دولا نمی شود، عملکرد دولت چه خوب و چه بد پای اصلاح طلبان نیز نوشته خواهد شد هر چند این روزها تخریب را در دستور کار خود قرار دهند.

اصلاح طلبان دو نقد جدی به کابینه روحانی وارد می کنند و آن اینکه چرا جوانگرایی نشده و چرا بانوان حضور ندارند، چه خوب می شود اگر اصلاح طلبان همین توقع را از اعضای شورای شهر تهران داشته باشند که نه تنها نگذاشتند یک زن نامزد شهرداری شود بلکه جوانگرایی نیز در انتخاب شهرداری صورت نگرفت.

نگرانی اصلی اصلاح طلبان درباره روحانی به خاطر سهم خواهی ها است.

مصطفی حسینی